مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

اسکرابر یا دستگاه کفشوی صنعتی از جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه نظافت محیط است که در بهبود و ارتقاء بهداشت اماکن عمومی و وسیع تأثیر بسزایی داشته است.

اسکرابر

در سال‌های اخیر افزایش جمعیت در کنار پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی که منجر به گسترش مراکز صنعتی شده است، جوامع را به سمت و سوی مکانیزه شدن پیش برده است، در این میان حوزه نظافت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تکنولوژی در طراحی انواع جدید تجهیزات نظافت محیط از قبیل انواع کفشوی صنعتی خود را نشان داده است. شرکت فلامک ماشین یکی از آن شرکت‌هایی است که با هدف آشنایی مسئولان سازمان‌ها به استفاده از دستگاه‌های نظافت صنعتی یا همان اسکرابرها در سال ۱۳۷۳ تأسیس شده و از آن زمان تاکنون همکاری خود را با برترین برندهای اروپایی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش دستگاه زمین‌شوی صنعتی در بازار ایران ادامه داده است.

در ادامه گفتگویی را که با مجموعه فلامک ماشین در مورد حیطه فعالیتشان در زمینه انواع اسکرابر داشته‌ایم برای شما آماده نموده‌ایم تا بیش‌تر با این تکنولوزی کاربردی و صنعتی آشنا شوید.

به عنوان اولین سؤال لطفاً به طور کامل توضیح دهید که اسکرابر چیست؟

نظافت و شستشوی سطوح کف در محیط‌های تجاری، اداری و یا صنعتی به میزان زیادی در ارتقاء کیفیت بهداشت محیط مؤثر است. اما با افزایش یافتن وسعت زمین در این محیط‌های بزرگ و وسیع، عملیات شستشوی زمین به روش‌های سنتی بسیار مشکل و هزینه‌بر خواهد بود، در این موارد قطعاً استفاده از وسایلی مانند تی نمی‌تواند کارساز باشد؛ لذا استفاده از دستگاه نظافت مکانیزه‌ای که بتواند کیفیت بالایی در نظافت و شستشوی کف ارائه کند می‌تواند راهکار مطلوبی در امر حفظ نظافت این محیط‌ها باشد.

بنابراین استفاده از دستگاه کفشوی صنعتی یا زمین‌شوی صنعتی که با نام اسکرابر شناخته می‌شود می‌تواند بهترین روش برای افزایش کیفیت و سرعت نظافت این محل‌ها باشد. 

فرآیند کلی عملکرد انواع اسکرابر به چه صورت است؟

با این‌که طرز کار کفشوی صنعتی بسیار ساده است اما به دلیل عملکرد تخصصی، کیفیت نظافت بسیار بالا خواهد بود. این دستگاه با استفاده از یک منبع تغذیه که ممکن است از نوع کابلی یا باطری باشد، نیروی لازم برای عملکرد بخش‌های مختلف اسکرابر را تأمین می‌کند. عملکرد تمام دستگاه‌های اسکرابر صنعتی تقریباً مشابه یکدیگر است، به طوری که تمام آن‌ها دارای دو مخزن جداگانه برای نگه‌داری آب تمیز و آب کثیف هستند. با شروع کار، برس‌های دستگاه شروع به حرکت می‌کند و عملیات شستشوی صنعتی با پاشش آب تمیز به کف شروع می‌شود، به طور هم‌زمان نیز با استفاده از یک تی که در قسمت انتهایی زمین‌شوی صنعتی نصب شده است، آب‌های آلوده از سطح زمین مکش می‌شود و به داخل مخزنی که برای این منظور در نظر گرفته شده است هدایت می‌شود.

اسکرابر با چه مکانیزمی عملیات شستشوی کف را انجام می‌دهد؟

مکانیزم این دستگاه به این صورت است که در ابتدا، آب و مواد شوینده از طریق خروجی آب تمیز دستگاه به سطح زمین پاشیده می‌شود، در مرحله بعد عملیات برس‌زنی شروع می‌شود. برس‌های تعبیه شده در دستگاه کفشوی صنعتی بسیار قدرتمند هستند و به صورت چرخشی مؤثرترین صورت ممکن سطوح کف را برس می‌کشند و آلودگی‌ها را از کف جدا می‌کنند. فشار وارد شده توسط برس قابل تنظیم است و با توجه به جنس کف و میزان آلودگی می‌توان آن را تنظیم نمود. هم‌زمان با برس‌زنی، عملیات مکش نیز انجام می‌شود تا آب کثیف باقی‌مانده از شستشو که حاوی آلودگی‌های سطح زمین است به وسیله لاستیک‌های مکنده‌ای که در قسمت انتهایی دستگاه قرار دارد، به داخل مخزن مربوط به آب کثیف منتقل می‌شود. به این ترتیب علاوه بر شستشو، سطوح به صورت کامل خشک می‌شوند.

آیا اسکرابر صنعتی انواع مختلف دارد؟

بله، این دستگاه در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند، بنابراین بهتر است مشتری قبل از سفارش و خرید، حتماً ویژگی‌های هر کدام را مورد بررسی قرار دهد تا با توجه به نیاز محیط انتخاب مناسب داشته باشد. اسکرابر صنعتی را از نظر نوع حرکت می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، اسکرابر سرنشین‌دار و اسکرابر دستی. اسکرابرهای دستی بیش‌تر برای شستشوی سطوح اماکنی که وسعت زیادی ندارند مانند راهروها و مسیرهای باریک، یا مکان‌هایی که موانع زیادی روی سطح زمین وجود دارد که حرکت مداوم و یکپارچه اسکرابر را دچار مشکل می‌کند، مناسب است. در این نوع زمین‌شو صنعتی، کاربر به صورت ایستاده پشت دستگاه قرار می‌گیرد و با در دست گرفتن دسته‌های دستگاه آن را هدایت می‌کند.

در نوع سرنشین‌دار، اسکرابر به صورت خودرویی است و به یک موتور جلوبرنده قدرتمند مجهز شده است که امکان حرکت دستگاه در شیب‌های تا ۱۰ درجه را نیز فراهم نموده است. این نوع توسط کاربری که در جایگاه مخصوص بر روی صندلی نشسته است هدایت می‌شود و به همین دلیل تسلط و دید کاربر نسبت به محیط اطراف بیش‌تر از نوع دستی است. زمین‌شوی سرنشین‌دار برای شستشوی سطوح در اماکن وسیع از قبیل بیمارستان‌ها، مجتمع‌های تجاری بزرگ، کارخانه‌ها، پارکینگ، سالن‌های ادارات، لابی‌ هتل، پاساژها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از نظر منبع تغذیه نیز دو نوع دستگاه زمین‌شوی صنعتی وجود دارد، نوع باتری دار و نوع کابلی که به پریز برق وصل می‌شود. لازم است خاطر نشان کنیم که تمام اسکرابرها از موتور الکتریکی برای تأمین انرژی استفاده می‌کنند. این موتور الکتریکی در برخی موارد توسط باتری و در برخی موارد توسط کابلی که به پریز برق وصل می‌شود کار می‌کند. اسکرابرهای باتری‌دار برای شستشوی کف در اماکنی که از نظر دسترسی به پریز برق محدودیت وجود دارد طراحی شده‌اند و با شارژ کامل باتری، به طور متوسط قابلیت کارکرد تا ۲ ساعت را در هر بار شارژ باتری دارند.

آیا اسکرابرهایی که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به دلیل نوع آلودگی این محیط‌ها از انواع خاصی هستند؟

بله، دقیقاً سازندگان کفشوهای صنعتی به این نکته توجه کرده‌اند که کفشوهای آنتی باکتریال مخصوصی را برای مراکزی از قبیل بیمارستان‌ها که با آلودگی‌های میکروبی بیش‌تری مواجه هستند طراحی و تولید کنند. اسکرابر آنتی باکتریال یا اسکرابر بیمارستانی، به سیستم NoBac مجهز شده‌اند که با توجه به جنس مخزن از بین بردن بالای ۹۹ درصد باکتری‌ها و میکروب‌های کف محیط را تضمین می‌کند. مخزن این کفشوها به صورت دو جداره و از جنس پلی‌اتیلن فشرده است که مانع از نفوذ باکتری به داخل مخزن یا خروج از آن می‌شود. در ضمن این کفشوها دارای دو برس شستشو هستند که در خلاف یکدیگر می‌چرخند که نظافت بی‌نقصی را به ارمغان می‌اورند.

آیا اسکرابرهایی که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به دلیل نوع آلودگی این محیط‌ها از انواع خاصی هستند

در انتخاب یک دستگاه کفشوی صنعتی باید به چه مواردی توجه کرد؟

همان‌طور که گفتیم دستگاه‌های کفشو، از نظر نحوه حرکت به دو نوع دستی و سرنشین‌دار تقسیم می‌شوند. لذا قبل از سفارش و خرید دستگاه باید تناسب آن با محیط را مد نظر قرار داد. برای این منظور بهتر است به این سؤالات پاسخ دهیم که:

قرار است دستگاه در چه محلی مورد استفاده قرار گیرد؟

وسعت محیط مورد نظر چه اندازه است؟

دسترسی به قسمت‌های مختلف محیط مورد نظر به چه صورت است؟ آیا موانع زیادی در مسیر حرکت کفشوی صنعتی قرار دارد یا خیر؟

چه هزینه‌ای برای خرید کفشوی صنعتی کنار گذاشته شده است تا در انتخاب، قیمت اسکرابر را هم مد نظر قرار دهیم.

قیمت اسکرابر صنعتی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

بدون شک قیمت یک کفشوی صنعتی تابع عوامل زیادی است. مهم‌ترین عواملی که بر قیمت آن اثر می‌گذارند عبارتند از: نوع هدایت دستگاه (دستی یا خودرویی)، منبع تغذیه دستگاه (باطری یا کابل)، برند و کمپانی سازنده. به طور کلی باید در نظر داشته باشیم که قیمت اسکرابر دستی از انواع خودرویی کمتر است، زیرا در اندازه‌های فشرده‌تر، پهنای شستشوی کوچک‌تر و مخازن کم‌حجم‌تری برخوردار هستند، در حالی که در انواع سرنشین‌دار به علت تجهیز دستگاه به صندلی و مخازن بزرگ‌تر، ابعاد بزرگ‌تر دستگاه و پهنای شستشوی وسیع‌تر از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

اسکرابرهای عرضه شده در فلامک ماشین از نظر برند و شرکت سازنده در چه سطحی هستند؟

اسکرابر

مجموعه فلامک ماشین، در حال حاضر با کمپانی IPC Group اینالیا همکاری دارد و کلیه امور فروش و خدمات پس از فروش محصولات این کمپانی را برعهده دارد؛ دلیل این انتخاب و این همکاری نیز کیفیت بسیار بالای دستگاه‌های تولید شده توسط این کمپانی است. کمپانی IPC Group یکی از عظیم‌ترین مجموعه کمپانی‌های تولید کننده دستگاه‌های نظافت مکانیزه صنعتی در کشور ایتالیا است که در واقع یک مجموعه متشکل از کمپانی‌های مطرحی هم‌چون Gansow Soteco, Teco Portotecnica, Faip, pulex, Euromop و Ready System است که طیف گسترده‌ای از انواع سیستم‌های مکانیزه نظافت صنعتی را تولید می‌کنند.

این کمپانی‌ها در کل دنیا نمایندگان رسمی دارند و تولیداتشان را بر مبنای برترین استانداردهای جهانی با نیاز روز مصرف‌کنندگان تطبیق داده و به طور مداوم در حال تولید و طراحی مدل‌های پیشرو و به‌روز جهانی هستند. بنابراین کیفیت بالای اسکرابرهای عرضه شده در مجموعه فلامک ماشین به عنوان نماینده انحصاری برترین برند اروپایی در ایران، که از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش گسترده برخوردار هستند، آرامش خاطر و اعتماد مشتریان را در تمام این سال‌ها به همراه داشته است.

برای مشاهده محصولات نظافت صنعتی عرضه شده در مجموعه فلامک ماشین، به همراه بررسی کامل هر کدام از محصولات با جزئیات کامل، بر روی آدرس اینترنتی شرکت Https://falamakmachine.com  کلیک کنید.

کد خبر 676587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha