مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از خرید دو هزار چرخ برای ناوگان مترو و تحویل آن در یک زمانبندی کوتاه خبر داد

چرخ مترو

به گزارش همشهری آنلاین؛ مهدی شایسته اصل با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریت شهری، اقداماتی برای خرید قطعات مورد نیاز مترو و پر کردن انبارهای خالی برداشته شده است، گفت: به تازگی ۲ هزار چرخ ثبت سفارش و خریداری شده است که در مرحله نخست ۲۰۹ عدد از این چرخ‌ها تحویل انبار این شرکت شد.

او افزود: طی هفته‌های آینده بقیه چرخ‌ها به صورت مرحله‌ای به انبار شرکت بهره برداری مترو تهران منتقل خواهد شد تا در بخش تعمیرات و نگهداری ناوگان استفاده شوند.  

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلایل نامعلوم، اقدامی برای تأمین قطعات یدکی به ویژه چرخ که از مهمترین قطعات مورد نیاز برای نگهداری واگن‌ها است، نشده بود، تصریح کرد: با ورود این ۲ هزار چرخ بخش قابل توجهی از مشکلات حل خواهد شد و دیگر مجبور نخواهیم شد تعدادی از واگن‌ها را از ناوگان خارج کنیم.

شایسته گفت: علاوه بر چرخ ناوگان، قطعات یدکی مورد نیاز دیگری هم در قرارداد ۸ هزار میلیارد ریالی با بانک شهر از مبادی متعدد سفارش گذاری شده است و در راستای اورهال تجهیزات ثابت و متحرک به مرور زمان، تأمین خواهد شد.

دوشنبه، نوزدهم اردیبهشت امسال، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در نشست خبری در این باره گفته بود: بعد از تغییر و تحول در مدیریت مترو گزارشی به دستم رسید مبنی بر اینکه بخشی از اقلام حیاتی مترو مانند چرخ در انبار صفر است، بر همین اساس دو قرارداد را دنبال کردیم از جمله قرارداد ۸۰۰ میلیاردی با بانک که از سه هفته پیش عملیاتی شد. از طریق کارگزاری خودمان نیز مواردی را دنبال کردیم و مجموعه چرخ‌ها در حال رسیدن به تهران از طریق گمرک است و در واقع انبارها را پر کردیم.

کد خبر 675845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha