چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده ارتش کلمبیا در پی یک رسوایی که افسران ارتش این کشور را با کشتن شهروندان مرتبط کرده است، از مقام خود استعفا داد.

به گزارش الجزیره، ماریو مونتویا فرمانده ارتش کلمبیا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: من 39 سال را در خدمت کشورم سپری کرده‌ام و امروز می‌توانم بگویم که این سفر به پایان رسیده است.

یک هفته پس از انتشار نتایج یک گزارش تحقیقاتی مبنی بر اینکه تعداد زیادی از افسران ارتش کلمبیا با حوادث ناپدید شدن مردان جوان و سپس دفن جسد آن‌ها در گور‌های دسته جمعی در نزدیکی مرز ونزوئلا مرتبط بوده‌اند، فرمانده ارتش این کشور استعفای خود را اعلام کرد.

به دنبال مطرح شدن این اتهام تعداد زیادی از افسران، از ارتش کلمبیا اخراج شدند.

گروه‌های حقوق بشر می‌گویند: نیرو‌های امنیتی ارتش کلمبیا که توسط آمریکا حمایت می‌شوند، قربانیان خود را از مناطق حاشیه نشین بوگوتا می‌ربودند و سپس آن‌ها را در مناطق جنگی به فتل می‌رساندند و با نمایش دادن اجساد آن‌ها ادعا می‌کردند که این‌ها شورشیانی بوده‌اند که به قتل رسیده‌اند.

گفته می‌شود افسران ارتش کلمبیا این جنایات را به منظور افزایش حقوق خود انجام می‌دادند.

ناوی پیای کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است که این کشتار‌های غیر قانونی گسترده بوده و به طور کاملا سیستماتیک انجام گرفته‌اند.

او افزود: این کشتار‌ها ضد بشری هستند و در صورتی که سیستم دادرسی جنایی کلمبیا نتواند با عاملین این کشتار‌ها برخورد کند، احتمال دارد پرونده این کشتار‌ها تحت صلاحیت قضایی دادگاه جنایی بین‌المللی قرار گیرند.

کد خبر 67565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز