در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۰.۰۴درصد افت کرد اما شاخص هم‌وزن با رشد ۰.۵درصدی همراه شد.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۵۷۱ واحدی (۰.۰۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۴۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۱ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «آسیاتک»، «شستا»، «خساپا»، «شپنا»، «غزر»، «خگستر» و «خودرو» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «کرمان»، «فزر»، «آریا»، «فرابورس»، «گدنا»، «تلیسه» و «فجهان» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به پنج هزار و ۳۵۰میلیارد تومان رسید. 

گروه فلزات اساسی بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد

افراد حقیقی امروز ۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شرکت سایپا دیزل بود.

 در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۳۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی ۹۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «زراعت و خدمات وابسته» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «خکاوه»، «تاپیکو» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «زپارس»، «سیمرغ» و «خساپا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سایپا دیزل معادل ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با برتری ۴۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۶ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۴ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۹۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۵۰میلیارد تومان بود.

شاخص کل بورس ۵۷۱ واحد افت کرد | خروج ۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه

شاخص کل بورس ۵۷۱ واحد افت کرد | خروج ۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه

کد خبر 675461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha