همشهری‌آنلاین: استاد دانشگاه هلسینکی فنلاند و عضو پارلمان این کشور درباره وضعیت اتحادیه اروپا به ایراد سخن پرداخت

پروفسور کیمو کیلیونن استاد دانشگاه هلسینکی فنلاند و عضو پارلمان این کشور 12 آبان 1387 درباره وضعیت اتحادیه اروپا در دانشکده مطالعات جهان به ایراد سخن پرداخت

عضو هیئت سه نفره کشور فنلاند برای تدوین قانون اساسی فنلاند در ابتدا در جمع دانشجویان به معرفی کشور متبوع خود پرداخت و گفت: فنلاند به عنوان یکی از سرزمین های اسکاندیناوی مدت 700 سال در اشغال سوئد بود و پس از آن تا سال 1944 به اشغال روسیه در آمد.

عضو با سابقه پارلمان فنلاند با تأکید بر عضو نبودن فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) افزود: فنلاند به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا از سال 1995 همراه با کشورهای سوئیس، سوئد و اتریش از عضویت در این پیمان نظامی خودداری کرده است.

وی سپس به تشریح سیاست های رفاهی کشورهای اسکاندیناوی پرداخت و فنلاند را برخوردار از بالاترین کیفیت نظام رفاهی و امنیت اجتماعی توصیف کرد.

پروفسور کیلیونن مشترک بودن امور جهانی برای همه کشورهای جهان را عاملی برای شکل گیری اتحادیه های منطقه ای و سازمان های جهانی دانست و تأکید کرد: توسعه فناوری باعث نزدیک شدن مردم کشورهای گوناگون به هم شده است و دیگر بسیاری از مسائل از جمله تغییرات آب و هوایی، مسائل امنیتی و غیره به مرزهای کشورها محدود نمی شود بلکه دغدغه کل جهان است و سبب شکل گیری سازمان های جهانی و اتحادیه های منطقه‌ای شده که اتحادیه اروپا نیز از جمله آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد که در دنیای امروز دیگر کشورها به تنهایی قادر به حل مشکلات خود نیستند و استقلال در سایه تحولات جهان امروز مفهوم دیگری یافته است.

کد خبر 67513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز