وقتی صحبت از حمل بار در شهرها می‌شود، کامیون‌های برقی با باتری جمع‌وجور در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب هستند.

کامیون ماژولار

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، یکی از جدیدترین‌ها در این حوزه، Able NXT شرکت «تروپوس موتورز» است که یک سیستم بارگیری ماژولار همه‌کاره دارد.

NXT که این هفته معرفی شد از قطعاتی تشکیل شده است که در کشورهای اتحادیه اروپا توسط شرکت آلمانی Sevic Systems تولید و در ایالات متحده مونتاژ می‌شود. خود تروپوس موتورز در کالیفرنیا مستقر است.

این خودرو با باتری‌های متعدد و با گزینه‌های شارژ متفاوت ارائه می‌شود. اگر به بسته باتری لیتیومی با حداکثر ظرفیت ۳۳ کیلووات ساعت مجهز شود، طبق گزارش‌ها تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد. ضمن اینکه شارژ کامل بین دو تا ۱۴ ساعت طول می‌کشد.

با این کامیون به مصاف آلودگی هوا می‌روند | انتخاب محبوب ماژولار

پیشران NXT یک موتور ۲۰ اسب‌بخاری است که ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه هم ۸۰ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند تا ۶۷۶ کیلوگرم بار را در جاده‌های آسفالت حمل کند و البته می‌تواند تا ۲۷۵ کیلوگرم هم یدک بکشد. بار از طریق سیستم «تعویض سریع» تروپوس حمل می‌شود که در آن ماژول‌های مختلف در عقب نصب شده و در صورت نیاز حذف می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ادعا می‌شود که با استفاده از لیفتراک و ابزار ساده دستی می‌توان یک ماژول را با دیگری در عرض ۶۰ ثانیه تعویض کرد.

برخی از ویژگی‌های دیگر خودرو شامل صفحه نمایش رنگی داشبورد دیجیتال، یک دوربین دید عقب و یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی مجهز به GPS با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند، به علاوه سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع است.

کد خبر 674753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha