تحقق یک مامویت انسانی به سطح مریخ بسیار زودتر ازآنچه که تصور می‌کنید محقق خواهد شد.

مریخ

به گزارش همشهری‌ آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، گوئین شات‌وِل، رئیس و مدیر ارشد عملیات اسپیس‌ایکس، اخیرا گفته است، فضانوردان احتمالا تا پیش از پایان دهه ۲۰۲۰ به سطح سیاره سرخ قدم خواهند گذاشت.

هدف اسپیس‌ایکس چشم‌انداز بلندپروازانه‌ای است که درصدد تبدیل کردن آن به واقعیت خواهد بود. این شرکت در حال توسعه یک ترکیب موشک فضایی عظیم و قابل استفاده مجدد به نام استارشیپ است تا افراد و محموله‌ها را به ماه، مریخ و فراتر از آن ببرد.

استارشیپ چندیدن ماموریت در ماه را دست دارد؛ به عنوان نمونه در سال ۲۰۱۸ یوساکو مایزاوا، میلیاردر معروف ژاپنی یک سفر به دور ماه را با این وسیله حمل و نقل فضایی عصر فعلی با زمان مشخص پرتاب و ارسال در سال ۲۰۲۳  رزرو کرده است.

ناسا هم روی این موشک حساب ویژه باز کرده و قصد دارد به‌وسیله آن فضانوردان خود را در قالب برنامه فضایی آرتمیس در نزدیکی قطب‌های کره ماه مستقر کند.

رویای فرود انسان بر روی مریخ به حقیقت می‌پیوندد | قدم زدن بر روی سیاره سرخ تا پیش از پایان دهه
موشک استارشیپ

ناسا با برنامه آرتمیس قصد ایجاد یک برنامه سفر از ماه به مریخ را دارد و می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ یا نزدیک به آن، یک ماموریت در سیاره سرخ به همراه نقش‌آفرینی انسان در خود سیاره را تکمیل کند. این زمان حدودا یک دهه دیرتر از زمان برنامه خانم شات‌وِل برای فرستادن انسان‌ها به مریخ است.

اسپیس‌ایکس این روزها در حال ورود به یک نقطه عطف بزرگ و سرنوشت‌ساز در توسعه استارشیپ است. قرار است اولین پرواز آزمایشی مداری این موشک، در آینده‌ای نزدیک از تأسیسات خود در جنوب تگزاس انجام ‌شود. با این حال تا زمانی که اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) ارزیابی زیست‌محیطی فعالیت‌های پایگاه مورد نظر  را به پایان نرساند، این پرتاب آزمایشی فعلا اتفاق نمی‌افتد.

این بررسی‌ها قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۱ انجام شود، ولی با تعویق‌های پیش‌آمده احتمالا تا پایان ماه مه (۱۰ خرداد) انجام شود.

کد خبر 674734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha