دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

در حالی که قیمت تمامی سیم‌کارت‌ها، روز به روز آب می‌رود، شایعاتی مبنی بر خودسوزی برخی انواع سیم‌کارت،‌ قیمت‌ آنها را بیش از سایر همتایان، با کاهش روبه‌رو کرده است.

برای نمونه سیم‌کارت‌هایی که هنگام استفاده از آنها نام شبکه ارتباطات سیار   (IR-TCI)روی گوشی تلفن همراه مشترک نقش می‌بندد از جمله سیم‌کارت‌های مورد سوءظن و شایعه هستند.

به گفته برخی آگاهان بازار، چنین شایعاتی مبنی بر خودسوزی این نوع سیم‌کارت‌ها وجود ندارد و تمام سیم‌کارت‌ها پس از چندی به دلایل کاملا فنی می‌سوزند.

به نظر می‌رسد برخی فروشنده‌های سیم‌کارت، برای به اصطلاح سرکیسه کردن مشتری و ارزان خریدن سیم‌کارتشان، چنین شایعاتی را بر سر زبان‌ها انداخته و از سود ناشی از آن استفاده می‌کنند.

استناد این قضیه نیز هنگامی روشن می‌شود که مشتری  قصد خرید چنین سیم‌کارت‌هایی را از آنها دارد. در این زمان هیچ خبری از شایعات مربوط به خودسوزی سیم‌کارت‌های یاد شده به گوش نمی‌رسد.

مسئولان شرکت ارتباطات سیار نیز به طور معمول چنین شایعاتی را تکذیب می‌کنند. به گفته آنها «تی سی آی» بودن سیم‌کارت‌ها به هیچ‌ عنوان ربطی به سوختن آنها ندارد.

این سیم‌کارت‌ها در زمره خرید‌های قدیمی شرکت ارتباطات سیار محسوب می‌شوند،بنابراین طبیعی است که نسبت به نسل جدید سیم‌کارت‌ها بیشتر کار کرده‌‌اند و با به انتها رسیدن شمارنده ،عمرشان در حال به پایان رسیدن است.

به گفته کارشناسان حوزه سیم‌کارت، عمده دلایل سوختن سیم‌کارت‌ها شامل مواردی چون: ضربه، حرارت، امواج، تغییرات ولتاژ و قرار دادن اشتباه سیم‌کارت در جای مخصوص آن در گوشی است.

البته ارسال بیش از حد پیامک و تماس‌های متعدد در روز نیز پایان عمر سیم‌کارت‌ها را به جلو می‌اندازد. 

کد خبر 67408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز