اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز دوشنبه تیم‌های ملی و باشگاه‌های فوتبال روسیه  را «تا اطلاع ثانوی» از شرکت از همه رقابت‌هایش محروم کرد.

UEFA

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان به این ترتیب تیم پرتغال که در مرحله حذفی مسابقات فوتبال زنان جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۲ زنان) از تیم روسیه شکست خورده بود، جایگزین این تیم در بازی ماه ژوئیه با تیم ملی انگلستان خواهد شد.

تیم روسیه همچنین در دو مسابقه برنامه‌ریزی‌شده برای ماه آوریل در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ شرکت نخواهد داشت

همچنین تیم‌های باشگاهی روسیه نیز در فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۳ اجازه شرکت در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا، لیگ کنفرانس اروپا، لیگ قهرمانان زنان یا لیگ جوانان را نخواهند داشت.

یوفا همچین اعلام کرد تقاضای روسیه برای میزبانی مسابقات یورو ۲۰۲۸ یا یورو ۲۰۳۲ رد شده است.

قبلا شهر سنت‌پترزبورگ روسیه در میانه اعمال تحریم‌های ضد روسیه در ماه مارس در ابتدای جنگ اوکراین  از حق میزبانی مسابقه نهایی لیگ قهرمان این فصل محروم شده بود

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت دائمی بوسیله فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) هم می‌شود و روسیه از مرحله حذفی منطقه اروپای جام جهانی فوتبال امسال در قطر هم کنار گذاشته شده است.

چندین سازمان ورزشی دیگر هم ورزشکاران روسی و بلاروسی را از رقابت‌هایشان کنار گذاشته‌اند، از جمله تحریم تنیس‌بازان این دو کشور بوسیله سازمان‌دهندگان جام ویمبلدون.

کد خبر 673978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha