همشهری آنلاین: مایکروسافت و یاهو با موسسه وسترن یونیون و بانک توسعه آفریقا اتحادی را برای مبارزه با ایمیل‌های فریب‌دهنده تشکیل داده‌اند.

این نوع ایمیل‌ها  معمولاً با خبر‌های غافلگیر‌کننده به افراد اعلام می‌کنند که برنده قرعه‌کشی آنلاین شده‌اند و باید با فرستادن اطلاعات شخصی و یا مبلغی پول جایزه خود را دریافت کنند.

بر اساس مطالعه‌ای که شرکت مایکروسافت انجام داده‌است، 44درصد افراد در 12 ماه گذشته به دام این ایمیل‌ها افتاده‌اند و بعضی از آن‌ها تا 7هزار یورو از دست داده‌اند.

این ااقدام با هدف آموزش به کاربران در انگلیس شروع به کار کرده ‌است.

بر این اساس موسسه وسترن یونیون به کاربران انگلیسی خود اعلام می‌کند که تحت هیچ شرایطی با استفاده از انتقال پول، مبلغی را به افراد ناشناس ندهند.

اگر کسی ایمیلی با این مضامین دریافت کند که به صورتی با یکی از این 4 موسسه ارتباط دارد می‌تواند به پلیس محلی انگلیس مراجعه کند و آن‌ها این مراتب را به پلیس بین‌الملل گزارش می‌دهند.

بخش زیادی از کلاه‌برداری‌های اینترنتی از کشور‌های آفریقایی انجام می‌شود و بارها از نام بانک توسعه آفریقا در این مورد سو‌ء استفاده‌هایی صورت گرفته است و اعتبار این بانک به دلیل این کلاه‌برداری‌ها زیر سوال رفته است.

کد خبر 67276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز