مینا شهنی: مسئله ترمیم حداقلی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هنوز حل نشده‌است.

داود مددی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: «هنوز درباره ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هیچ مشورتی با سازمان نشده است».

وی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی درخصوص بهبود وضعیت معیشتی مستمری‌بگیران بازنشسته نقطه‌نظر اصلاحی دارد افزود: «برای بهبود وضعیت مستمری بازنشستگان نیازمند 665 میلیارد تومان هستیم که انتظار می‌رود این مبلغ در متمم بودجه سال جاری گنجانده شود».

بنابر اظهارات مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پس از درخواست‌های مکرر این سازمان مبنی بر ایجاد ردیف بودجه‌ای برای ترمیم حقوق بازنشستگان در قانون بودجه انتظار می‌رود این ردیف بودجه‌ای در متمم قانون بودجه سال جاری گنجانده شود.مددی با انتقاد از قوانین حمایتی سپرده شده به سازمان تأمین اجتماعی گفت: «قوانین حمایتی که بر دوش سازمان گذاشته شده و سیر پرسرعت طی شده این قوانین در سالیان اخیر سبب شده است تا سازمان تأمین اجتماعی با مشکلات زیادی روبه‌رو شود».

وی به ویژه از بازنشستگی پیش از موعد و قوانین حمایتی مشاغل سخت و زیان‌آور انتقاد کرده و افزود: «باید در زمینه جلوگیری از به وجود آمدن مشاغل سخت و زیان‌آور کوشش بیشتری به خرج دهیم تا به این وسیله بار مالی حمایت از افراد شاغل در این بخش را کاهش دهیم».

سرپرست وزارت رفاه و تأمین اجتماعی نیز درباره ترمیم حقوق بازنشستگان گفت: «امیدواریم این مشکل به زودی حل شود».

وی با اشاره به اینکه قرار است با موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این مشکل حل شود گفت: «امیدواریم با جلب موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بتوانیم مشکل ترمیم حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تا سقف 200 هزار تومان انجام دهیم».

یوسف‌پور با تاکید بر اینکه مستمری بازنشستگان در کشور ما مطلوب نیست، اظهار امیدواری کرد که بودجه مورد نیاز این بخش در قانون متمم بودجه سال جاری گنجانده شود.

گفتنی است بحث ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال جاری و به دنبال ترمیم حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشور به اوج خود رسید.

به نظر برخی کارشناسان مبلغ موردنیاز این ترمیم حقوق می‌باید از سایر منابع سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود حال آنکه مددی معتقد است مبلغ موردنیاز باید همه ساله از سوی دولت پرداخت شود.

کد خبر 6726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز