سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

چند ماهی از امضای تفاهمنامه کارگزاری ایجاد بازار محلی و منطقه‌ای آب بین شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و یک شرکت بخش خصوصی برای نخستین بار در کشور می‌گذرد و حالا حدود ۱۲ قرارداد با کشاورزان و بهره‌برداران در شهرستان خواف امضا شده است.

 آنها ۱۰درصد آب مازاد چاه خود را طی قراردادی به شرکت‌های معدنی منطقه فروخته‌اند یا قرار است بفروشند؛ طرحی که قرار بود در برنامه سوم توسعه اجرا شود، اما در همه سال‌های گذشته از مرحله اجرای آزمایشی و محدود در چند استان فراتر نرفت.

حامد ولی‌پور، مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره شرکت تعاونی آب‌بران دشت خواف و کارشناس تولیدات گیاهی با بیان اینکه قراردادهای امضاشده درباره ۵۰۰هزار مترمکعب آب بوده است به همشهری می‌گوید: به‌صورت قطعی فعلا ۲۵۰هزار مترمکعب فروخته شده است. در قراردادهای اولیه قیمت هر مترمکعب ۶۵۰۰تومان و در قراردادهای بعدی ۷۷۰۰تومان بود و در تلاش هستیم از این به بعد قراردادهای جدید را با قیمت هر مترمکعب بیش از ۱۰هزارتومان امضا کنیم.

 ولی‌پور توضیح می‌دهد: مبالغ قراردادهای امضاشده به‌حساب نماینده چاه‌ها واریز شده و کشاورزان تقریبا ۹۰درصد از مبالغ دریافتی را صرف اموری چون خرید لوله برای انتقال آب، خرید پمپ آب، تغییر محل، کف‌شکنی و سایر امور مربوط به چاه کردند. امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم درآمدهای حاصل از فروش ۱۰درصد سهم چاه را که تقریبا بین ۱۷ تا ۲۰روز می‌شود، صرف تجهیز چاه و کشاورزی کنیم.

خبرنگاران: رضا سمائی نیا، سیده زهرا عباسی

تدوین: عاطفه سادات حسین‌زاده

کد خبر 672226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha