شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: فرماندهی ارتش لبنان، در بیانیه‌‌ای از کشف یک شبکه جاسوسی وابسته به موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، خبر داد

به گزارش شبکه پرس‌تی‌وی، در بیانیه ارتش لبنان آمده است: مدیریت اطلاعات ارتش توانست پس از یک سلسله فعالیت و پیگیری در منطقه بقاع، 2 شخص وابسته به شبکه جاسوسی و تروریستی را که با اسرائیل ارتباط دارد، بازداشت کند.

این افراد که در هنگام بازداشت، تجهیزات ارتباطی و دوربین‌های بسیار پیشرفته داشتند، اعتراف کردند که درباره تحرکات و فعالیت‌های مسئولان حزب‌الله و مراکز اصلی این حزب برای رژیم صهیونیستی اطلاعات جمع‌آوری می‌کردند.

براساس بیانیه ارتش لبنان بازجویی از این افراد به‌منظور کشف جزئیات کامل این شبکه جاسوسی هنوز ادامه دارد.

روزنامه لبنانی السفیر درباره کشف این شبکه جاسوسی نوشت: ارتش لبنان پس از جنگ 33روزه، شماری از افراد مظنون به رابطه با رژیم صهیونیستی را در تمامی مناطق کشور تعقیب کرده و از احتمال وجود یک شبکه اسرائیلی که در منطقه حساس بقاع فعالیت می‌کردند، آگاهی یافتند.

بقاع از مناطق جنوبی و تحت نفوذ حزب‌الله محسوب می‌شود. متهم اصلی این شبکه جاسوسی که با نام اختصاری ع.ج از وی نام برده شده، بیش از 2دهه به سازمان‌های سیاسی لبنان وابسته بوده و در این مدت هم توانسته بود پوشش سیاسی و امنیتی خوبی را در بقاع برای خود فراهم کند.

پس از کنترل رفت‌وآمدهای فرد یاد شده بین سوریه و لبنان و در داخل لبنان، وی پیش از به ثمر رسیدن تلاش‌هایش دستگیر شد.

این در حالی است که وی پس از بازداشت، به ارتباط با موساد اعتراف کرد. به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی ارتش لبنان به منزل این متهم یورش برده و توانستند خودروی وی را که یک دستگاه پاجیرو، که در آن یک دوربین بسیار پیشرفته وجود داشت که می‌توانست با نصب در هر مکانی عکس‌هایی با دقت بسیار بالایی از شماره خودروها و افراد تهیه کند، توقیف کنند.

بازجویی از متهم اصلی شبکه جاسوسی موساد، منجر به بازداشت یکی از نزدیکان وی شد. نفر دوم هم به همکاری با موساد اعتراف کرد. وی گفته است که از دهه 80میلادی در هنگام همکاری با یک گروه فلسطینی در بقاع جذب موساد شده است.

مدارک و اسناد مصادره شده در منزل و خودروی وی هم به روشنی ارتباط وی با موساد را اثبات می‌کند.

بنا بر اعلام ارتش لبنان، شبکه یاد شده از دهه80 تاکنون مامور تهیه نقشه از مراکز امنیتی حساس مانند مراکز ارتش و تشکیلات امنیتی سوریه در لبنان و مراکز گروه‌های فلسطینی و به تازگی نیز حزب‌الله و برخی از شخصیت‌ها و مراکز این حزب بوده است.

السفیر هم نوشته است، محدوده فعالیت این شبکه جاسوسی تنها منحصر به لبنان نبود، بلکه زمین‌های سوریه نیز را پوشش می‌داد؛ به‌گونه‌ای که برخی مناطق امنیتی حساس در دمشق از جمله کفرسوسه را در بر می‌گرفت.

کفرسوسه همان جایی است که عماد مغنیه، مغز متفکر عملیاتی حزب‌الله در آن به شهادت رسید. بعید نیست که ادامه تحقیقات از این شبکه موساد منجر به یافتن ارتباطی میان این شبکه با ترور شهید عماد مغنیه شود.

دستگیری این شبکه دومین اتفاق از این نوع بود. 2سال پیش نیز ارتش موفق شده بود یک شبکه جاسوسی وابسته موساد را کشف کند که توسط شخصی به نام محمود رافع رهبری می‌شد.

در آن برهه اعضای شبکه رافع اعتراف کردند که در ترور محمود و نضال مجذوب، 2برادر از اعضای جنبش جهاد اسلامی در لبنان در صیدا و همچنین علی دیب از اعضای حزب‌الله نقش داشتند

کد خبر 67199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز