مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از 16 سال از خداحافظی آخرین اتوبوس‌های دو طبقه از تهران و مردم آن، بار دیگر دو نمونه بر جای مانده از این نوع اتوبوس‌های قدیمی به منظور نمایش در «ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل شهری» در خیابان‌های پایتخت به حرکت در آمدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اتوبوس‌های دو طبقه که به نوعی به عنوان نمادهای شهری دهه های 40 تا 60 و یادگاری های تهران از گذشته‌های نه چندان دور به شمار می‌روند، در جریان حرکت در مسیر توقف گاه شرکت واحد تا نمایشگاه بین المللی مورد توجه شهروندان قرار گرفته، ضمن این که هنگام نمایش در نمایشگاه نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان که عموماً با آن ها عکس یادگاری می‌انداختند، قرار گرفتند.

این دو دستگاه اتوبوس دو طبقه شامل یک دستگاه اتوبوس آبی رنگ لیلاند با موتور جلو است که بین سال های 1337 تا 1358 به جا به جایی مسافران می‌پرداخت و نیز یک دستگاه اتوبوس قرمز رنگ لیلاد با موتور عقب است که بین سال‌های 1345 تا 1361 مسافران را جا به جا می کردند.

در مجموعه ناوگان حمل و نقل شهری به نمایش در آمده در نمایشگاه که قدمت برخی از آن‌ها به بیش از نیم قرن می‌رسد، اتوبوسها و مینی‌بوس‌های بنز معروف به تخم مرغی که 52 سال  پیش یعنی بین سال های 1335 تا 1356وظیفه نقل و انتقال شهروندان تهرانی را بر عهده داشتند، در کنار اتوبوس‌های دو کابین تندرو که از جدیدترین اتوبوس‌های روز دنیا محسوب می‌شوند، از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی به نمایش درآمدند.

دو نمونه خودرو قدیمی آستین و جدید پروتون به عنوان قدیمی‌ترین و جدیدترین تاکسی‌های پایتخت که مسافران را در طول نیم قرن در سطح شهر تهران جا به جا کرده و می‌کنند، به وسیله سازمان تاکسیرانی در فضای داخلی این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در غرفه ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، تلفن  گویای 88100401 به منظور گرفتن وقت قبلی برای انجام معاینه فنی اختصاص یافته بود، ضمن این که مراحل معاینه فنی و تاثیر آن در افزایش ایمنی تردد و کاهش آلودگی هوا به تصویر در آمده و مراکز هفت گانه مکانیزه نیز معرفی شده بودند.

علاوه بر نمونه‌های جدید و قدیمی از وسایل نقلیه‌ای که در تهران دیروز و امروز مورد توجه شهروندان قرار گرفتند، سایر غرفه‌های این معاونت که در سالن 8 و 9 نمایشگاه و همچنین فضای باز حاشیه سالن متمرکز بودند، مورد بازدید مدیران و کارشناسان شهری و ترافیک و استقبال شهروندان قرار گرفت.

کد خبر 67156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز