نمایندگان انگلیس، آمریکا و کانادا همزمان با سخنرانی نماینده روسیه در نشست گروه ۲۰، محل اجلاس را ترک کردند.

نماینده روسیه

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از رویترز نوشت: در اقدامی غیر متعارف، نمایندگان آمریکا، انگلیس و کانادا همزمان با سخنرانی نماینده روسیه در اجلاس گروه بیست، محل اجلاس را ترک کردند.

سخنگوی وزارت دارایی انگلیس روز چهارشنبه در این ارتباط گفت که هیئت این کشور در نشستی با مقامات ارشد مالی گروه ۲۰ در واشنگتن، در اعتراض به مشارکت روسیه در این اجلاس از آنجا خارج شد.

این سخنگو گفت: «در کنار متحدان آمریکایی و کانادایی، نمایندگان بریتانیا نیز همزمان با سخنرانی نماینده روسیه، نشست گروه ۲۰ را ترک کرد.»

این مقام انگلیسی افزود: «ما به همکاری با متحدان خود ادامه خواهیم داد تا جنگ روسیه علیه اوکراین را به شدیدترین وجه محکوم کنیم و برای هماهنگی بین المللی قوی‌تر برای مجازات روسیه تلاش خواهیم کرد.»

پیشتر، آمریکا از اعضای گروه ۲۰ خواسته بود تا در صورت شرکت نمایندگان روسیه در نشست عالی آتی این گروه، اجلاس را تحریم کنند.

غرب روسیه را به دلیل حمله این کشور به اوکراین تحریم کرده و آمریکا خواستار اخراج روسیه از گروه ۲۰ شده است.

به رغم درخواست غرب برای تحریم روسیه به دلیل حمله به اوکراین، «آنتوان سیلوانوف»، وزیر دارایی روسیه برای شرکت در نشست گروه ۲۰ و رؤسای بانک‌های مرکزی اعلام آمادگی کرده بود.

کد خبر 671379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • محمد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 9
    پس کی نوبت تحریم کردن عربستان و اسراییل و آمریکا و سایر کشورهای غربی میرسه که علیه انسانیت جنایت میکنند در افغانستان و یمن و فلسطین و ... بخاطر این که چشم آبی هستند اعتراض میکنید
    • AU ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      7 1
      اقا مممد متن شما را چند بار مطالعه کردم اما منظور شما را نفهمیدم.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      9 2
      کلا حرفهای شما قابل فهم برای اهل منطق نیست