فعال اصلاح‌طلب با استناد به سؤال خبری خبرنگار رسانه آمریکایی از سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت: چنین خبری را باید از خبرنگار سی‌ان‌ان شنید؟

روزنامه کیهان

به گزارش همشهری آنلاین روزنامه کیهان نوشت: خبرنگار سی‌ان‌ان روز دوشنبه از سخنگوی وزارت خارجه ایران پرسیده بود «آیا ایران در قبال خروج سپاه از لیست FTO (تروریسم) لیست عاملان ترور سردار سلیمانی را کنار می‌گذارد؟»

عباس عبدی صرفاً با استناد به این سؤال توییت زده «هنگامی که گفته می‌شود اطلاع‌رسانی درباره مذاکرات وین در حد صفر است، این هم نمونه‌اش که چنین خبری را باید از خبرنگار سی‌ان‌ان شنید».

شانتاژ این اصلاح‌طلب غربگرا در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه به روشنی و صراحت، پاسخ متقنی به خبرنگار سی‌ان‌ان را داد و تصریح کرد این اصل سیاست خارجی ایران است که همه عاملان و آمران و مشاوران این ترور بزدلانه باید به کیفر خود برسند و در پیشگاه عدالت آورده شوند.»

با توجه به پاسخ قاطع و صریح سخنگو، باید از عبدی پرسید که درباره کدام خبر خیالی، حرف می‌زند و تردیدافکنی می‌کند؟!

به نظر می‌رسد ناراحتی واقعی افراطیون از این است که دولت برخلاف گذشته حاضر نیست پشت سپاه پاسداران (به عنوان حافظ امنیت کشور) را خالی کند.

یادآور می‌شود عملیات روانی برخی مدعیان دروغین اعتدال و اصلاحات علیه سپاه پاسداران، از دلایل اصلی ترغیب دولت و کنگره آمریکا برای جرأت کردن و گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی بود. اخیراً هم یکی از اعضای نامتعادل کارگزاران مدعی شده بود آمریکا نباید سپاه پاسداران را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کند.

این فضاسازی‌ها درباره مذاکرات و تلاش برای تبدیل سپاه به تنها مسئله باقی مانده در مذاکرات در حالی است که طرف آمریکایی نه در زمینه لغو مؤثر و پایدار تحریم‌ها و نه درباره راستی‌آزمایی و ارائه تضمین معتبر صداقت و جدیت نشان نداده و مذاکرات را به بن‌بست کشانده است.

کد خبر 671104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فیروزاسماعیلی کردلر IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    اگرقراراست قاتلین سرداردلهابه سزای اعمالشان برسندنیازبه بوق کرنانیست این خبربایدزمانی خبررسانی بشودکارازکارگذشته وقاتلین حساب پس داده باشند.
  • Nm IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    لطفا تند روی نکنید تا بوده چنین بوده که اصل خبر همواره مخفی بوده و فقط واکنش به ان خبر در رسانه ها به گوش وچشم خورده است خروجی این مسئله چه بوده ، عوام از اخبار واقعی دور مانده اند اما خواص به اخبار دسترسی داشته ودر موقعیت مناسب از ای رانت های خبری استفاده کرده اند