جمعه ۱۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

بدون تردید برای خیلی از رانندگان پیش آمده که خودروشان در بزرگراه یا خیابان خراب شود و به هیچ وجه قادر به حرکت دادن آن نباشند.

در این موارد معمولا از جرثقیل‌‌ برای انتقال خودرو به تعمیرگاه استفاده می‌شود. این جرثقیل‌ها نیاز به بکسل کردن توسط خودرو‌های دیگر و وارد شدن آسیب‌های بیشتر به خودرو را از بین برده و به طور تخصصی خودروی خراب شده را تا تعمیرگاه حمل می‌کنند.

با وجود اینکه امکان استفاده از این جرثقیل‌ها به صورت تلفنی هم وجود دارد، کمک زیادی برای راننده‌های در راه مانده به شمار می‌آیند اما هزینه زیادی را هم به رانندگان تحمیل می‌کنند.

مشکل اینجاست که متاسفانه در برخی موارد نرخ مشخصی برای جرثقیل‌ها وجود ندارد و چند جرثقیل برای یک مسیر مشخص قیمت‌های مختلفی را اعلام می‌کنند و دست آخر حاضر به تخفیف دادن هم می‌شوند.

از آنجایی که همه مشتریان این جرثقیل‌ها به قیمت آنها آشنا نیستند، بهتر است تا تعرفه مشخص همراه با قبض برای آنها در نظر گرفته شود تا مشتریان بتوانند از طریق قبض‌ها نحوه خدمات رسانی این جرثقیل‌ها را پیگیری کنند.

درزگیری زودهنگام

هرچند موج سرما بالاخره وارد کشور شد و پاییز با تمام قدرت خود را نشان داد اما هنوز هم موتورخانه بسیاری از ساختمان‌ها راه نیفتاده است و فضای آپارتمان‌ها سرد است.

این درحالی است که با استفاده از درزگیر‌های مخصوص در و پنجره می‌توان تا حدود زیادی از خروج گرمای خانه و ورود هوای سرد به ساختمان جلوگیری کرد و به این ترتیب تا زمانی که موتورخانه ها آماده سرویس‌دهی می‌شوند دچار سرماخوردگی نشد.

درزگیر‌ها در 2 نوع ابری ساده و فشره در بازار وجود دارند و کیفیت چسب آنها در کارایی‌شان موثر است. درزگیر‌ها علاوه بر این، عایق صدا هم هستند و در شهرهای بزرگ از ورود سر وصدا به داخل منزل جلوگیری می‌کنند.

عینک آفتابی برای خودرو

گویا برخی راننده‌ها تصمیم گرفته‌‌اند جلوی دید راننده‌ پشتی را بگیرند و وی را از آنچه در مسیر پیش رو می‌گذرد بی‌خبر بگذارند .

آنها شیشه‌های خودرو را به قدری تیره و تار می‌کنند که هیچ چیز از آنسوی آن دیده نمی‌شود. عینک دودی این خودروها در بسیاری از موارد با استاندارد‌ها و مجوز‌های پلیس منطبق نیست و مخاطرات بسیاری برای رانندگی دیگران به وجود می‌آورد.

برای نمونه پلیس مجوز نصب شیشه‌هایی با 40درصد تیرگی را صادر کرده است، حال آنکه تیرگی شیشه‌های تعدادی از خودرو‌های تردد کننده در شهر به حدی است که همانطور که پیش از این نیز یاد شد به کلی جلوی دید راننده پشتی را می‌گیرد و وی از وضعیت چند ده متر جلوتر مسیر بی‌خبراست.

از سوی دیگر نصب شیشه‌های دودی غلیظ در خودرو‌ها، جلوی دید راننده خودرو را نیز می‌گیرد، به طوری که در شب دید آنها در کناره‌ها به کمترین میزان می‌رسد.‌

به نظر می‌رسد با کمبود تفریحات ورزشی و سرگرم‌کننده برای جوانان، برخی از آنها به اسپرت کردن خودرو می‌پردازند و حتی مدل‌های پایین را  به این عینک‌های دودی مجهز می‌کنند.

ناپدید شدن تاریخ مصرف

نگاهی به محصولات لبنی معروف اما فاقد تاریخ مصرف به خوبی نشان می‌دهد که گاهی اوقات حتی محصولات حساس و فسادپذیر نیز می‌توانند مورد غفلت تولیدکنندگان و بازرسان قرار گیرند. چند هفته‌ای است که برخی محصولات لبنی بدون تاریخ مصرف توزیع می‌شوند.

محصولات دیگر نیز دارای نام و نشان‌های تجاری با ابعاد بزرگ هستند و تاریخ تولید و انقضای درج شده روی آنها به قدری کوچک و ناخواناست که کمتر کسی زحمت پیدا کردن و خواندن آن را به خود می‌دهد.

هر چند این مشکلات به محصولات لبنی محدود نمی‌شود اما حساسیت و فساد‌پذیری آنها باعث می‌شود مسئولان توجه بیشتری نسبت به چگونگی تولید آنها داشته باشند.

کد خبر 67100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز