چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یادداشت تفاهم همکاری‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران به امضاء رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این یادداشت تفاهم روز یکشنبه توسط دکتر مهدی مصطفوی مشاور رییس جمهور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و چانووی سوئی معاون وزیر فرهنگ جمهوری خلق چین امضا شد.

در این مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری جمهوری خلق چین،مهدی مصطفوی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به همکاری‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین اظهار داشت: شناخت مردم چین از  فرهنگ و تمدن ایران موجب ایرانشناسی و آشنایی کاملتر شما با دستاوردهای عظیم فرهنگ ملت ایران است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به مشترکات فرهنگ و تمدن دو کشور تصریح کرد: نیاکان ما دو هزار سال پیش هدفشان تحکیم و گسترش روابط فی‌مابین بوده است و ما اکنون نیز  وامدار خدمات بزرگ و ارزشمند  گذشتگان در همسویی روابط‌مان هستیم. نیازهای کنونی دو کشور در حوزه فرهنگ موجب برقراری ارتباط بیشتر دو ملت کهن خواهد بود.

وی در ادامه افزود: همکاری‌های نزدیک وزارت فرهنگ جمهوری خلق چین و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای هر دو ملت سعادت، پیشرفت و کمال‌طلبی فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

مصطفوی همچنین به آمادگی ایران برای برگزاری هفته فرهنگی چین اشاره کرد و اظهار داشت: ما می توانیم زمینه هایی برای همکاری در زمینه صنایع فرهنگی داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ایجاد زمینه همکاری فرهنگی ایران و چین در حین برگزاری مسابقات المپیک قدردانی کرد و گفت: ما نیزاز فراهم کردن زمینه معرفی فرهنگ  و هنر ارزشمند چین در ایران استقبال می کنیم.

چانووی سوئی، معاون وزیر فرهنگ چین با ابراز خرسندی از گسترش و پیگیری مناسبات فرهنگی دو کشور اظهار داشت: وظیفه اصلی من و هدف اساسی در این سفر تاسیس "کمیته مشترک فرهنگی ایران و جمهوری خلق چین" است. امیدوارم با تاسیس این کمیته مشترک نقطه عطفی درروابط فرهنگی‌مان داشته باشیم.

چانووی سوئی در ادامه تصریح کرد: وزارت فرهنگ جمهوری خلق چین بیش از یکصد رایزنی فرهنگی در جهان دارد و به دلیل فعالیت های  فرهنگی گسترده، بسیاری از پرسنل وزارتخانه را به خارج از کشور اعزام کرده‌ایم. دولت چین برنامه درازمدتی را برای برقراری و گسترش روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: چین به دنبال همکاری استراتژیک فرهنگی با ایران است که تمام ابعاد ارتباطات را در نظر دارد.

در ادامه این مراسم یادداشت تفاهم همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور در 9 بند به امضاء رسید که شامل تاکید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری، تاسیس مراکز و موسسات فرهنگی در چارچوب قوانین و مقررات جاری دو کشور در پایتخت‌ها و دیگر شهرهای دو کشور، انجام دیدارهای رسمی و غیررسمی بین دستگاه‌های ذیربط دینی و فرهنگی و شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌باشد.

در پایان مراسم، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر فرهنگ خلق چین هدایای ارزشمندی به رسم یادبود به یکدیگر اهداء کردند.

کد خبر 67014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز