عضو شورای شهر تهران درباره اجرای زیست شبانه در پایتخت گفت: این مساله که شهر در شب به صورت کامل در سکوت و سکون باشد با شرایط امروز جامعه ما همخوانی ندارد. اگر ما به صورت رسمی این را تعریف نکنیم، افراد این کار را غیررسمی انجام خواهند داد که آسیب آن بیشتر است.

زيست شبانه

به گزارش همشهری آنلاین، «مهدی عباسی» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره اجرای زیست شبانه در پایتخت که در دوره گذشته مدیریت شهری به تصویب رسید، اما مورد مخالفت فرمانداری قرار گرفت، اظهار کرد: برخی از مسائل چند وجهی است و باید همه ابعاد آن را در نظر گرفت. وقتی می‌خواهیم تصمیمی بگیریم که در تصمیم ما ذی نفعان متعددی وجود دارند، باید نظارت همه اخذ شود.

عباسی با بیان اینکه ماهیت زیست شبانه بد نیست، اظهار کرد: اصل زیست شبانه موضوع بدی نیست و در جاهایی به عنوان پاتوق‌های شبانه می‌تواند تعریف شود و خدمات‌رسانی در برخی از ساعات شب به شهروندان ارائه شود. این قابلیت وجود دارد و باید با پلیس صحبت کرد. ممکن است در جاهایی مشکلی وجود دارد و پلیس زمان مناسبی را می‌خواهد تا آن را برطرف کند. باید این زمان را به آن‌ها داد تا موضوع را بپذیرند.

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا ادامه داد: به نظر من این مساله که شهر در شب به صورت کامل در سکوت و سکون باشد با شرایط امروز جامعه ما همخوانی ندارد. اگر ما به صورت رسمی این را تعریف نکنیم، افراد این کار را غیررسمی انجام خواهند داد که آسیب آن بیشتر است.

عباسی اضافه کرد: الان شاهد هستیم که عده‌ای در جایی پاتوق می‌کنند و دکه‌هایی را ایجاد و خدماتی را ارائه می‌دهند و در این شرایط کنترل خدماتی که ارائه می‌شود امکان‌پذیر نیست و ممکن است آسیب‌های اجتماعی نیز در آن نهفته باشد.

کد خبر 669372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha