مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

اگر دقت کرده باشید طی چند سال گذشته آموزش های مجازی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این امر نشان دهنده نیاز کاربران به آموزش مجازی می باشد. شاید یکی از علل آن مشغله افراد در طول روز است و آموزش مجازی را به آموزش های حضوری ترجیح می دهند. پس بهترین فرصت برای آموزشگاه های مختلف در زمینه های مختلف است تا اپلیکیشن های آموزشی خود را راه اندازی کنند.

image-20220410233629-1.jpeg

نیاز به طراحی اپلیکیشن آموزشی با توجه شیوع کرونا در دنیا، بیش از پیش حس شد. مدارس و دانشگاه ها، آموزشگاه های مختلف مانند آموزشگاه زبان و آموزشگاه های آرایشی، باشگاه های ورزشی و ... طی این دو سال اقدام به طراحی اپلیکیشن برای مجموعه خودشان کرده اند که کاربران بسیاری نیز جذب کرده اند. اگر شما هم حس می کنید که نیاز به یک اپلیکیشن آموزشی دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا آموزش مجازی؟!

شاید در گذشته هیچ وقت تصور نمی شد که کشور ایران به سمت و سوی آموزش مجازی برود. در گذشته، زمزمه هایی در رابطه با آموزش مجازی و آموزش در خانه شنیده بودیم، ولی فکر نمی کردیم که این موضوع هیچ گاه عملی شود. کرونا با آمدن به همه ما گوشزد کرد که استفاده از فضاهای الکترونیکی و مجازی، همیشه هم بد نیست.

آموزش مجازی اگرچه معایب زیادی داشت، ولی رفته رفته با پیشرفت آموزش های مجازی، مزیت های بی شماری برای آموزشگاه های مجازی به وجود آمد.

البته اینکه چه نوع اپلیکیشن و یا بستری برای آموزش مجازی مورد استفاده قرار گیرد، اهمیت بسیار زیادی در کیفیت آموزشی دارد. پس اگر عیبی برای آموزش مجازی وجود دارد، به دلیل نقص موجود در بسترهای آموزش مانند اپلیکیشن های آموزشی است نه ماهیت خود آموزش مجازی! با طراحی اپ آموزشی حرفه ای می توانید این مشکل را حل کنید.

طراحی اپلیکیشن آموزشی، اولین قدم برای پا گذاشتن به آموزش مجازی

بدیهی است که کشورهای مختلف، با طراحی اپلیکیشن های آموزشی قدرتمند توانسته اند به بهترین شکل ممکن، فضای آموزشی مناسبی را برای آموزش دادن همه موضوعات در رشته های مختلف تحصیلی طراحی کنند.

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که با برداشتن محدودیت های آموزش های حضوری، دیگر نیازی به اپلیکیشن های آموزشی نیست. ولی واقعیت این است که اپلیکیشن های آموزشی و آموزش مجازی، به عنوان یک مکمل برای آموزش های حضوری تبدیل شده است و اصلا نمی توان آموزش مجازی را از آموزش غیر حضوری و آنلاین جدا کرد!

به همین خاطر است که هنوز طراحی اپلیکیشن های آموزشی اهمیت بسیار زیادی دارد. مخصوصا اگر اپلیکیشن های آموزشی با قدرت و امکانات بیشتری ساخته شوند.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی

مزیت های ساخت اپلیکیشن های آموزشی

توجه داشته باشید که، اپ هایی که برای آموزش مورد استفاده قرار می گیرند، باید ارزش قرار گرفتن در فضاهای آموزشی را داشته باشند. در غیر این صورت، آن اپلیکیشن آموزشی، سراسر عیب است و هیچ مزیتی را به دنبال نخواهد داشت!

از جمله مزیت هایی که برای طراحی اپلیکیشن آموزشی و درسی وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فراهم کردن بستر مناسب برای آموزش مجازی

برای آموزش مجازی، داشتن بستر مناسب الزامی است. اپلیکیشن های آموزشی این بستر را فراهم می کنند. برای مثال، کار با اپلیکیشن راحت تر از کار با سایت است، چرا که با نصب اپ ر هر زمان و مکانی به آسان به فایل های آموزشی دسترسی دارید. اپلیکیشن را می توان برای حالت آفلاین نیز طراحی کرد که بدون نیاز به اینترنت بتوان از آن استفاده کرد.

  • کاهش مشکلات آموزش های مجازی

کاهش مشکلات آموزش های مجازی با کمک اپلیکیشن های آموزشی قدرتمند، میسر است. آموزش مجازی از طریق سایت ها و سامانه های مختلف، محدودیت هایی را به دنبال دارد. مانند استفاده از وبکم، میکروفن های قدرتمند و ... که برای سامانه های مختلف آموزشی وجود دارند. ولی اپلیکیشن های آموزشی بدون این مشکلات، بستر آموزش مجازی را به بهترین شکل فراهم می کنند.

  • دسترسی آسان

طراحی اپلیکیشن آموزشی دسترسی آسان برای کاربران فراهم می کند. بزرگترین مزیت استفاده از اپلیکیشن های آموزشی، سهولت استفاده و دسترسی به موارد آموزشی حتی در صورت عدم دسترسی به اینترنت است. همچنین، در صورت بروز مشکل با پشتیبان آن ارتباط کنند.

  • فراهم کردن امکان دسترسی برای تمامی کاربران

یکی از مزیت های طراحی اپلیکیشن این است که امکان دسترسی به فضای آموزشی مجازی برای آموزشگاه های مختلف از جمله آموزشگاه های زبان، آموزشگاه های ورزشی، آموزشگاه های برگزار کننده کلاس های هنری، موسیقی و .... فراهم می شود. به همین خاطر، محدودیت های آموزشی با اپلیکیشن های آموزشی کاهش پیدا می کنند و یک عدالت آموزشی مناسب برقرار خواهد شد.

مزیت طراحی اپلیکیشن آموزشی

مزیت طراحی اپلیکیشن آموزشی

کاربرد اپلیکیشن های آموزشی

امروزه، اپلیکیشن های آموزشی برای کاربردهای مختلفی به طراحی می رسند و مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به روند پیشرفتی که برای طراحی اپلیکیشن های آموزشی وجود دارد، پیش بینی می شود که هر روز به کاربردهای این اپلیکیشن ها افزوده شود تا جایی که بتوان بدون هیچ کم و کاستی، از فضای مجازی برای رسیدن به بهترین فضای آموزشی استفاده نمود.

اپلیکیشن های آموزشی را می توان در همه زمینه های درسی، ورزشی، زبان، دانشگاهی و ... توسعه داد. به همین خاطر، هیچ محدودیتی برای کاربردهای اپلیکیشن های آموزشی وجود ندارد و این اپلیکیشن ها را می توان به صورت اختصاصی و یا عمومی استفاده نمود.

ویژگی های یک اپلیکیشن آموزشی خوب چیست؟

یک اپلیکیشن آموزشی خوب باید بتواند تمامی نیازهای یک فضای آموزشی مجازی را برطرف کند. موضوعی که در ابتدای کار و در هنگام مجازی شدن آموزش ها وجود داشت، کیفیت پایین اپلیکیشن های آموزشی بود. به هر حال اپلیکیشن های آموزشی نمی توانستند، برای رفع نیازهای آموزش مناسب باشند.

ولی با کمک افراد با تجربه و درس خوانده در زمینه طراحی اپلیکیشن های آموزشی، خوشبختانه این مشکلات رفع شدند و در حال حاضر، اپلیکیشن ها بسیار قدرتمند می باشند و می توانند برای ایجاد یک آموزشگاه مجازی، مناسب باشند. اما یک اپلیکیشن آموزشی خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ در ادامه به چند ویژگی اپلیکیشن آموزشی مجازی خوب اشاره می کنیم.

  • امکان دسترسی سریع کاربران به کلاس ها و جلسات آموزشی
  • امکان دسترسی سریع اساتید و معلمین به کلاس ها و ماژول های مرتبط
  • داشتن سرور خوب برای سرعت لود بالای اپلیکیشن
  • داشتن ناوبری خوب و دسترسی آسان به بخش های مختلف اپلیکیشن
  • داشتن ظاهری زیبا و کاربرپسند
  • ارائه تجربه کاربری و رابط کاربری خوب
  • رائه اپ در دونسخه کاربر و آموزشگاه (آموزش دهنده) که اساتید امکان اضافه کردن فایل های آموزشی و کاربران در صورت نیاز امکان ارسال تمرین های خود را داشته باشند
  • پشتیبانی خوب و رفع ایرادات و باگ های اپلیکیشن در کمترین زمان
  • فراهم کردن برقراری ارتباط با کاربران
  • قابلیت استفاده از اپلیکیشن به صورت آفلاین

با طراحی اپلیکیشن آموزشی صاحب یک آموزشگاه مجازی شوید

ویژگی های اپلیکیشن آموزشی خوب

قدرتمند بودن اپلیکیشن آموزشی و تاثیر آن بر روی کیفیت آموزش

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام انتخاب و یا طراحی اپلیکیشن آموزشی باید به آن توجه گردد، قدرتمند بودن اپلیکیشن آموزشی است! اپلیکیشن های آموزشی بر اساس کیفیتی که دارند، می توانند باعث بهبود فضای آموزشی شوند. در ابتدای مجازی شدن آموزش ها، بسیاری از اپلیکیشن های آموزشی کیفیت خوبی نداشتند و دانش آموزان، اساتید، دانشجویان و ... را با مشکلات مختلفی مواجه می کردند.

ولی رفته رفته با پیشرفت علم افراد برای طراحی اپلیکیشن آموزشی، مشکلات قدیم اپلیکیشن ها رفع شدند. در حال حاضر نیز اپلیکیشن های قدرتمندی برای پیاده سازی فضای آموزشی مناسب طراحی می شوند.

شرکت کیان تجارت

شرکت کیان تجارت یک شرکت فعال در زمینه طراحی اپلیکیشن است که اپ های بسیاری را طراحی و تولید کرده است. طراحی اپلیکیشن آموزشی یکی از اپ هایی که توسط تیم کیان تجارت از صفر تا صد آن طراحی، اجرا و پشتیبانی می شود و نمونه اپلیکیشن های آموزشی متقاوتی  دارد.

کد خبر 669100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha