دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

علی کهن‌نسب: بعد از درخشش تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی در کشور برزیل و قهرمانی نوجوانان ایران در آسیا و راهیابی این تیم به جام‌جهانی 2009 نیجریه، این بار نوبت فوتبالیست‌های جوان ایرانی است تا با حضور قدرتمند و بازی‌های درخشان در رقابت‌های آسیایی و کسب سهمیه جام‌جهانی جوانان، افتخار دیگری بر کارنامه فوتبال ملی ایران اضافه کنند.

   تیم ملی فوتبال جوانان که عازم کشور عربستان، محل برگزاری مسابقه‌های فوتبال قهرمانی زیر 19 سال آسیا شده است، برای کسب این افتخار راه بسیار دشواری را پیش رو دارد.

   تیم ایران برای راهیابی به جام‌جهانی جوانان 2009 در گروه اول این رقابت‌ها باید با عربستان، ژاپن و یمن دیدار کند و در صورت صعود با نماینده گروه دوم، که یکی از تیم‌های کره جنوبی، عراق، امارات و یا سوریه خواهد بود، روبه‌رو می شود.

   تیم‌های عربستان، ژاپن، کره‌جنوبی و امارات تیم‌هایی هستند که به دلیل سرمایه‌گذاری مناسب و استفاده از مربیان بزرگ و در اختیار گرفتن امکانات لازم پیشرفت چشمگیری در سطح تیم‌های پایه داشته‌اند.

عکس از جام جم آنلاین

   ژاپن، تیم هم‌گروه ایران، نایب قهرمان دوره گذشته این رقابت‌هاست و قدرت عربستان نیز در فوتبال بر هیچ‌کس پوشیده نیست و ایران برای اینکه با کره‌جنوبی در گروه دوم روبه‌رو نشود، فقط باید برای سر گروهی در گروه دشوار خود که به «گروه مرگ» معروف شده بیندیشد.

   تیم کره جنوبی با کسب 12 عنوان قهرمانی در فوتبال جوانان، غیرقابل دسترسی  و رویارویی با این تیم برای هر تیم دیگری دشوار است. با این حال فوتبال ایران ثابت کرده که می‌تواند به عنوان یک مدعی همواره به نتایج خوبی دست پیدا کند.

   تیم فوتبال جوانان کشورمان از مدت‌ها قبل با برگزاری اردوهای مختلف و دیدارهای تدارکاتی، خود را آماده حضور شایسته در این رقابت‌ها کرده است. حضور در کشور آلمان و رویارویی با تیم‌ هامبورگ ، برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌هایی از امارات، ازبکستان و... و شرکت در تورنمنت 6 جانبه کشور ویتنام و کسب عنوان قهرمانی در این مسابقه‌ها باعث شده تا این بار تیم ملی جوانان برخلاف دوره‌های گذشته با تدارک مناسب‌تر و با تجربه‌تر برای حضور در جام جهانی جوانان تلاش کند.

   خوشبختانه نتایج تیم ملی جوانان در دیدارهای تدارکاتی و به خصوص حضور قدرتمند این تیم در تورنمنت ویتنام، تحسین بسیاری از کارشناسان حاضر در این رقابت‌ها را برانگیخت.
اکثر اعضای تیم ملی جوانان را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در لیگ برتر ایران، که اکنون یکی از با کیفیت‌ترین لیگ‌های فوتبال آسیاست، بازی می‌کنند. بازیکنانی چون احسان حاج‌صفی، محسن مسلمان، کریم انصاری‌فر و ... همگی از پدیده‌های لیگ برتر فوتبال ایران‌اند که از تجربه بسیار بالایی در سطح ملی و آسیایی برخوردارند. بهترین بازیکنان جوان فوتبال ایران اکنون در تیم ملی حضور دارند که همگی از استعدادهای خوبی برای رشد و پیشرفت برخوردارند.

   تیم ملی جوانان  با اینکه چند سالی است نتوانسته در رقابت‌های آسیایی موفق باشد، ولی به گفته «نناد نیکولیچ»، سرمربی کروات ایران، این تیم اکنون از استعدادهای خوبی برخوردار است که می‌تواند بار دیگر در سطح فوتبال آسیا قدرت‌نمایی کند.

   تیم ایران در مرحله مقدماتی از پنج بازی به چهار پیروزی دست یافت و تنها یک بار دروازه این تیم باز شده است .با این حال به نظر می‌رسد که این تیم روزهای دشواری را در شهر «دمام» عربستان برای صعود سپری خواهد کرد و در صورت صعود اتفاق بسیار ارزشمندی را در عربستان رقم خواهد زد.

کد خبر 66899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز