سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت سیستم پردازش ابری یا Cloud Computing را معرفی کرد

که اطلاعات و نرم‌افزار را بر روی یک سرور و یا یک کامپوتر شخصی جمع نمی‌کند.

این سیستم عامل جدید که آزور  Azure نام دارد، در گردهمایی برنامه‌نویسان و متخصصان مایکروسافت در لس‌آنجلس معرفی شد.

ری آزی، مدیر معماری نرم‌افزار مایکروسافت، این سیستم عامل را به عنوان "ویندوزی برای پردازش ابری" معرفی کرد.

این سیستم‌عامل همراه با ویندوز7 به بازار عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود پاسخی به رقبای مایکروسافت همچون گوگل و آمازون در زمینه پردازش ابری باشد.

هدف این سیستم‌عامل‌ها، ساختن برنامه‌هایی است که به جای اینکه بر روی یک سرور و یا بر روی یک کامپیوتر نصب شوند، با تمام اجزایشان بر روی اینترنت ساخته و نصب شود و مورد استفاده قرار گیرد.

مایکروسافت بر این باور است که استفاده کنندگان از این سیستم‌ها توانایی نصب و ذخیره انواع اطلاعات بر روی سرور‌های ابری Azure را خواهند داشت و می‌توانند به این اطلاعات از هرکجا و و در هر زمانی دسترسی پیدا کنند.

اصطلاح پردازش ابری یا Cloud Computing از زمانی بسیار مرسوم شد که شرکت‌ها و دارندگان اطلاعات و نرم افزار‌های بزرگ؛ از سرور‌های اینترنتی برای ذخیره دیتا استفاده کردند ولی به دلیل زیاد بودن ترافیک و هزینه استفاده از سرورها در مقیاس بالا، نیاز به سیستم‌عاملی جدید برای مدیریت این امکانات احساس شد.

شرکت مایکروسافت که در حال حاضر از ویندوز Xp و Vista و سیستم‌های آفیس خود سود کلانی می‌برد قصد دارد با ورود به بازار سیستم‌های پردازش ابری از رقبای خود پیشی گیرد.

آمازون که مدیریت میلیون‌ها تراکنش آنلاین را به عهده دارد با سیستم‌  ESC: Elastic Cloud Service خود مدت‌هاست که در این زمینه فعال است. سرور‌ها و سایت‌های دیگری مانند  شبکه Facebook نیز در حال کار بر روی ساخت و گسترش نرم‌افزار‌های آنلاین هستند.

کد خبر 66836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز