مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از شناسایی ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت خبر داد.

ساختمان ناایمن

به گزارش همشهری آنلاین،  مهدی داوری در نشست کارگروه هشدار سازمان مدیریت بحران کشور که با هدف بررسی موضوعات مربوط به پیشگیری و کاهش خطر و بررسی نقش قوه قضاییه در کمک به اجرای درست طرح‌های کاهش خطر در محل مرکز فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، از بی‌توجهی عمومی به موضوعی ایمنی به عنوان یکی از مشکلات اصلی در مبحث پیشگیری یاد کرد و گفت که باید این بی‌توجهی از بین رفته و مردم نسبت به موضوع ایمنی دغدغه داشته و آن را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

او از شناسایی ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در سطح تهران خبر داد و گفت:‌ این ساختمان‌ها هریک به نسبت‌های متفاوت و به دلایل مختلف دارای سطحی از ناایمنی هستند و لازم است که برای حل مشکلات آنها مداخله جدی صورت بگیرد.  

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد:‌ از میان این ۳۳ هزار ساختمان، ۳۶۰ ساختمان نیازمند مداخله شدید هستند و ۱۲۳ ساختمان نیز وضعیتی شبیه ساختمان پلاسکو دارند که باید فکری اساسی برای آن شود و در این میان قوه قضاییه نقش موثری بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، داوری ادامه داد: لازم است ساز و کار دقیقی در این خصوص تدوین شود و نظارت‌ها به طور مستمر ادامه داشته باشد، چرا که مولفه های ایمنی متغیر و آسیب‌پذیرند و شاخص های آن در یک ساختمان مدام باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 668305
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha