همشهری آنلاین: ستاد راهبردی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و قائم مقام سازمان و اعضای ستاد در دفتر معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سرمایه گذاری و طرح‌ها، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه گفت: امسال ستاد این همایش باید تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن بیشتر پروژه ها باید اقدام کنند. در سال گذشته برای نخستین بار این همایش برگزار شد که از نقایصی نیز برخوردار بود و این طبیعی است. اما امسال انتظار داریم که تلاش این ستاد چند برابر شود.

"اسفندیار رحیم مشایی" تصریح کرد: سال گذشته، ستاد همایش فرصت های سرمایه گذاری با نهایت تلاش خود موفق شد کار بزرگی در حوزه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را انجام دهد، امسال نیز این ستاد با نهایت تلاش خود پروژه های بسیاری را برای ارائه در همایش آماده کرده است که امیدواریم با حل مشکلات موجود در سیستم بانکی بتوانیم بیشتر از سالهای گذشته در این زمینه گام برداریم.

در این جلسه، "حمید بقایی" قائم مقام سازمان نیز با اشاره به اقدامات استان ها برای اجرایی کردن پروژه ها تاکید کرد: ستاد همایش فرصت های سرمایه گذاری مسئولیت اجرایی کردن پروژه ها را بر عهده ندارد. این ستاد صرفا نقش هماهنگ کننده را بر عهده دارد و اجرای پروژه ها باید به استان ها واگذار شود.

بقایی با اشاره به مسئولیت خطیر روسای استانی در اجرایی کردن پروژه ها افزود: روسای سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان ها باید با همکاری و هماهنگی کامل با استانداری ها از اعتبارات استانی برای به اجرا در آوردن پروژه های این همایش نهایت سعی خود را انجام دهند.

همچنین "مهدی جهانگیری" معاون سرمایه گذاری و طرح های سازمان در این جلسه با اشاره به تشکیل  کارگروه محتوایی در این ستاد گفت: یکی از دغدغه های اصلی این کارگروه تهیه محتوای مربوط به همایش بود که طبیعتا باید اقدام جدی در این زمینه انجام می دادیم. نخستین اقدام نشست با مسئولان کشوری و برگزاری جلسات استانی در مورد تهیه بسته های سرمایه گذاری قابل ارائه در این همایش بود.

وی تصریح کرد: مکاتبات متعددی با مناطق آزاد تجاری، شهرداری های استان های مختلف، استانداری ها و شرکت ها و موسسات فعال در بخش خصوصی انجام گرفت تا بتوانیم تعداد و ظرفیت سرمایه گذاری در کشور را افزایش دهیم.

جهانگیری افزود: تاکنون حدود 100 پروژه ویژه برای ارائه در این همایش آماده کرده ایم. این در حالی است که با دانشگاه تربیت مدرس نیز تفاهم نامه ای امضا کرده ایم تا تمام بسته ها به پژوهشکده اقتصاد این دانشگاه تحویل و پس از تایید اعضای هیات علمی این پژوهشکده برای ارائه در همایش استفاده شود.

وی با اشاره به 10 محور ارائه شده در این همایش تاکید کرد: محورهای همایش اعم از مجتمع های بین راهی، هتل ها، کمپینگ و متل، مجتمع های آبدرمانی، خدمات گردشگری و تاسیسات نوار ساحلی است. وی گفت: یک بانک اطلاعاتی به آدرس Cito.ir طراحی شده است که از طریق این سایت تمامی اطلاعات صاحبان فرصت های سرمایه گذاری در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و تمام  قوانین و مقررات مربوط به سرمایه گذاری لینک شده است.
جهانگیری با ارائه عملکرد ستاد همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری تاکید کرد: حدود 2هزار بسته سرمایه گذاری برای ارائه به سرمایه گذاران در این همایش تا قبل از همایش آماده خواهد شد.

وی گفت: تاامروز حدود 20 دفتر اطلاع رسانی از سوی سفارتخانه ها برای ارائه اطلاعات سرمایه گذاری در کشورهای دیگر نهایی شده است و به زودی به ارائه اطلاعات فرصت های سرمایه گذاری در کشورهای دیگر خواهند پرداخت.

معاون سرمایه گذاری و طرح های سازمان ادامه داد: برای مجموعه سازمان های استانی و معاونت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فضایی را در نمایشگاه تعریف کرده ایم تا مجموعه گردشگری و عملکرد 3 ساله این سازمان در دولت نهم در 3 حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مدت 3 روز برای عموم به نمایش گذاشته شود

کد خبر 66795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز