سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

معاون آموزشی وزارت علوم از آغاز پلکانی و مرحله‌ای آموزش حضوری دانشجویان مقطع کارشناسی در ترم جاری خبر داد.

دانشگاه ـ کرونا ـ پروتکل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: هیچ دانشگاهی اجازه ندارد برنامه‌ای برای بازگشت دانشجویان دوره کارشناسی به آموزش حضوری ارائه نکند. همه دانشگاه‌های کشور موظف هستند برای از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته‌ باشند و اینطور نیست که دانشگاهی مایل به بازگشت این دانشجویان در سر کلاس‌های درس نباشد.

وی ادامه داد: برخی دانشگاه‌ها آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی را به صورت پلکانی آغاز می‌کنند اما اینطور نیست دانشگاهی نخواهد این دانشجویان آموزش حضوری داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: برنامه‌ریزی از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در حال حاضر انجام شده‌ است اما دانشگاه‌ها این حق را دارند که نگران سلامت دانشجویان و اساتید باشند و اینکه دانشجویان به بهترین نحو بتوانند از ظرفیت آموزش حضوری استفاده کنند باید برنامه‌ریزی مناسبی از سوی دانشگاه‌ها انجام بگیرد.

عمو عابدینی یادآور شد: دانشجویان ورودی دو سال اخیر اصلا دانشگاه ندیده‌اند بنابراین باید دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم برای شناساندن محیط دانشگاه به این دانشجویان را داشته باشند.

وی تاکید کرد: بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها صادر کردیم که بر اساس آن همه مراکز موظف به ازسرگیری آموزش حضوری هستند و ما برای مساعدت با دانشجویان تسهیلات مهمانی، حذف ترم و حذف درس را فراهم کردیم. حتی به دانشگاه‌ها این اختیار را دادیم برای دانشجویانی که مشکل دارند به طور مستقل تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 667810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha