وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای با ادعای ارتباط یک شخص و چند شرکت با سپاه پاسداران، آن‌ها را در لیست‌ تحریم‌ها قرار داد.

آمریکا ایران اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شده، اعلام کرد شخصی به نام محمد علی حسینی و چند شرکت را که برخی تحت مدیریت او هستند  را به دلیل ارتباط با  سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت و ارائه خدمات در زمینه مالی، فناوری و دیگر خدمات به آن تحت تحریم قرار داده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده‌ است این شرکت‌ها به دلیل ارائه خدمات و کمک به برنامه موشکی ایران تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

صنایع شیمیایی پارچین از جمله این شرکت‌ها بوده است.

همچنین شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر، شرکت سایه بان سپهر دلیجان و شرکت سینا کامپوزیت دلیجان به لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا افزوده شدند.

بنا بر اعلام این وزارت‌خانه، شرکت‌های دلیجان و جِستار صنعت به دلیل مدیریت یا مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم توسط محمدعلی حسینی تحریم‌شده‌اند.

دولت آمریکا در حالی این تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کرد که مدعی در اولویت قرار دادن دیپلماسی در زمینه حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین است.

کد خبر 666862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • داود IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    8 4
    اگر برجام نهایی بشه آمریکا وارد توافق می شود و فردا باز به بهانه در ارتباط بودن با سپاه و برنامه موشکی تحریم می شویم. و ما دیگر نمی توانیم از برجام خارج بشویم و یا برنامه مجلس که هماهنگ تعهدات خود را کم می کردیم را دوباره اجرا کنیم چون اینسی بار آمریکا در داخل برجام هست و دیگر آمریکا برجام را پاره نمی کند و آرام آرام باز تحریم می شویم. مگر اینکه سپاه از لیست آمریکا خارج بشه و همچنین قید بشود هیچ تحریمی علیه هیچ شخص و...و به هیچ دلیلی نگیرند.
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    10 8
    سازمان منافقین ومنافقین نفوذ کرده در ایران گرای تحریم را به امریکا می دهند.تا زمانی که سازمان منافقین وسران ان در داخل وخارج ایران ریشه کن نشوند توافق پایدار با امریکا بسته نخواهد شد وایران نفس راحت نخواهد کشید.
  • علی آقائیان یسار IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    9 3
    هروقت دیدید شیطان دست از دشمنی انسان برداشته آمریکا هم اینکار را خواهد کرد. ذات وریشه ی آمریکا از خود شیطان است. امام راحل عزیزما بسیار دقیق آمریکا را شناختند. این آمریکا هیچ غرامتی با بشریت دوستی و حقیقت شناسی ندارد. درمقابل این شیطان بزرگ راهی نداریم ما جزاینکه خودرا بشدت تمام قدرتمند کنیم و مقتدانه وارد هرکارو زار شویم. این شیطان فقط درفکر نابودی ایران است. فقط میخواهد افکارعمومی را فریب بدهد دم ازمذاکره و این حرفها میزند.
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    13 7
    سران خواب آلود آمریکا هنوز از خواب زمستانی بیدار نشده اند تا درک کنند حربه نخ نمای تحریم ته اش در آمده است و دیگر خاصیتی ندارد و اگر به فکر ته مانده آبروئی برای ابر قدرتی خود هستند مثل یک حکومت نرمال و متعادل در جامعه بین المللی رفتار کنند.
  • حبیب IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    8 5
    من تعجب میکنم در این مملکت اسلامی چرا مسوولان برنامه ریزی نمیکنند که دلار را از زندگی مردم حذف کنند .ببینید پوتین در هفته پیش اعلام کرد که کل مبادلات با روسیه باید با روبل باشد و این موجب شد که روبل روسیه تقویت شود چرا مسوولان ما برای ریال ایران پشیزی قایل نیستند و صرفا حرص و ولع در دلار و یورو و غیره دارند . به خدا قسم تقویت پول ملی ایران شدنی است فقط کمی همت میخواد
  • هموطن IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 2
    فان حزب ا... هم الغالبون
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    4 0
    ای بابا تا زمانی که ما خودمون به خودی ظلم میکنیم دشمن میخایم چکار بنزین اینطوری میوه گوشت مرغ که نگم برات آخه تخم مرغ چیه شانه ای ۵۴هزار تومان
  • سعید IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    3 2
    ملت ایران اگاه باشید هدف امریکا از بازگشت به برجام شیطانی است گول حرفهای او را نخورید فقط می خواهد با ابزارهای سیاسی دست پای ایران را ببندد باید مثل پوتین عمل کرد قاطع و سریع و با اقتدار با یک حرکت ببینید چگونه پول روبل روسیه را ارزشمند کرد سیاست سازش در حال حاضر جواب نمی دهد از سناریوهای دیگر باید استفاده کرد همانند شطرنج