همشهری آنلاین: کنسرت موسیقی مجلسی دوران قاجار با هدف بازآفرینی موسیقی قاجاری با عنوان «مجلس آرایی» توسط دسته موسیقی «شمشال» به سردستگی «حسین حمیدی» در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

این برنامه که ماحصل تحقیقات و بررسی حسین حمیدی در موسیقی مجلسی دوران قاجار است از هشتم الی دوازدهم آبان 87 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

نوازندگان با لباس‌های قاجاری و شیوۀ نوازندگی آن دوره، سعی در احیاء حس گمشدۀ موسیقی مجلسی دوران قاجار خواهند داشت. به همین دلیل حتی در تمامی عناوین نوازندگان و خوانندگان از القاب قدیمی آن دوران استفاده شده است تا مخاطبان در حال و هوای دوران قاجار قرار گیرند.

این برنامه در دو قسمت تحت عنوان پردۀ اول و پردۀ دوم  برگزار می‌شود. در پردۀ اول سه نوازی، تک خوانی، دسته ضرب گیرها و دسته ارکستر زنانه و در پردۀ دوم، با حضور دستۀ 14 نفره شمشال قطعاتی از تصانیف و آوازهای دوره قاجار اجرا خواهد شد.

رامشگران مجلس آرایی دسته شمشال عبارتند از: آوازخوان «بهرام سارنگ»، آوازه خوانان «پروین نمازی»، «افسانه جهانگیری» و «نازلی جهانگیری»، تار زن‌ها «کوهیار بابائیان»، «پیمان عاشقان» و «امیر نصراله»، کمونچه کش «پریســا کاشفی»،کمونچه کش و مجلس گـردان «افشین هاشـمی»، شتر غو(شورانگیز) «رابعه افتخاری»، ضربگیر ها«ارژنگ فرامرزی»و «مرجان بشیـــری»، داریه- گورگه و دایره زنگی «گلنوش حمیدی» و بالابانچی  «حسین حمیدی» هستند. این کنسرت هرروز ساعت 18:30 آغاز خواهد شد.

کد خبر 66684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز