وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز با شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی مستقر در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با رهبران گروه‌های فلسطینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه و پس از سوریه بعدازظهر امروز (پنجشنبه) چهارم فروردین ۱۴۰۱ وارد بیروت شد، با شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی مستقر در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به بیروت در اظهاراتی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروز در بیروت هستیم برای اینکه رابطه دو کشور ممتازی است و به صورت مستمر با مقامات عالی لبنان در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت‌های مفید و سازنده‌ای را داریم. از آخرین سفری که به بیروت داشتم تا امروز تحولات زیادی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده که ضروری است با اهتمامی که در جمهوری اسلامی ایران و لبنان وجود دارد، مشورت‌های دقیق‌تری را با مقامات عزیز لبنان داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم به حمایت‌های خود و همکاری‌های مهم تجاری و اقتصادی خود با لبنان ادامه دهیم. در ملاقاتی که یک ماه پیش در مونیخ با آقای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان داشتم به ایشان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در لبنان و توسعه همه جانبه همکاری‌های تجاری و اقتصادی اعلام کردم. امروز حامل پیام‌های گرم مردم خوب ایران به همه مردم عزیز لبنان هستم.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به لبنان بعد از تصدی سمت وزارت خارجه است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به مسکو و رایزنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۰ به لبنان سفر کرد. امیرعبداللهیان در این سفر با مقامات و شخصیت‌های لبنان موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در لبنان به مردم بزرگ و مقاوم این کشور گفت:‌ من به همراه همکارانم در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از لبنان ادامه خواهد داد. ما برای شکستن تحریم‌های لبنان با تمام توان در کنار مردم لبنان خواهیم ماند.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۳۱ شهریور ماه در پیامی به همتای لبنانی تشکیل دولت لبنان را گام مهمی برای عبور از مشکلات و تحقق آمال و آرزوهای ملت مقاوم لبنان خواند و گفت: ایران همواره در کنار ملت و دولت این کشور خواهد بود.

امیرعبداللهیان همچنین اول اسفند ماه ۱۴۰۰ در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد و میقاتی در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی گفت که مردم و دولت لبنان حمایت‌های ایران از ثبات و آرامش در این کشور را فراموش نخواهند کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز (چهارشنبه) سوم فروردین ماه نیز در سوریه با بشار اسد رئیس جمهور، فیصل المقداد وزیر خارجه و علی مملوک مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

کد خبر 666027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha