همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، کریم باقری و مسابقات پیش روی تیم ملی با شبکه جام جم سخن گفت.

سرمربی تیم فوتیال کشورمان با اشاره به بازی‌های خوب این تیم در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی، تاکید کرد ایران شایستگی صعود مقتدرانه به جام جهانی را دارد.

علی دایی در مورد هدایت تیم ملی ایران در هشت ماه گذشته اظهار داشت: سرمربیگری در تیم ملی به مراتب سخت تر از بازی کردن در آن است زیرا هم مسئولیتم سنگین‌تر شده است و هم باید طوری برخورد کنم که رضایت مردم را جلب کنم زیرا آنها فوتبال را به خوبی می‌فهمند و می‌دانند چه کسی برای تیم ملی زحمت می‌کشد و برای موفقیت آن تلاش می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال ایران با بیان اینکه در مسابقات دور رفت از مرحله نخست امتیازات لازم را بدست نیاوردیم اما در دور برگشت توانستیم با اقتدار حریفان خود را شکست داده و جواز حضور در مرحله دوم را کسب کنیم، افزود: وقتی قرعه کشی مرحله دوم انجام شد، گفتم گروه ما یکی از سخت‌ترین گروه‌هاست و تیم‌های حاضر در آن رقابت سختی با یکدیگر برای صعود به جام جهانی دارند و امروز همه‌ می‌بینند چه رقابت شانه به شانه‌ای بین ایران، عربستان، کره جنوبی و حتی کره شمالی برای صعود وجود دارد.

علی دایی که با شبکه تلویزیونی جام جم گفتگو می‌کرد، اضافه کرد: با توجه به نفرات خوبی که در اختیار داریم و عملکرد مطلوب آن‌ها در دو دیدار گذشته، مطمئنم تیم ملی می‌تواند به عنوان تیم نخست این گروه به جام جهانی صعود کند. قطعا تیم ایران لیاقت و شایستگی رسیدن به این افتخار را دارد.

دایی در مورد دو دیدار اخیر تیم ملی تاکید کرد: بازی مان در ریاض برابر عربستان بسیار سخت بود اما در نیمه دوم آن مسابقه بازی بسیار خوبی را ارئه دادیم و توانستیم یک امتیاز ارزشمند از آن دیدار کسب کنیم. [تساوی ایران و عربستان] همچنین در گام دوم پیروزی ارزشمندی برابر کره شمالی که توانسته بود امارات را شکست داده و کره جنوبی را متوقف کند، کسب کردیم که این نشاندهنده روند رو به رشد تیم ماست.[ایران از سد کره‌شمالی گذشت]

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با برنامه ریزی خود در اندیشه آن هستیم که با قدرت برابر امارات به میدان رفته و همانند چند دیدار گذشته آنها را در خانه خود شکست دهیم تا به صدر جدول گروه صعود کنیم. خوشبختانه بازیکنان تیم ملی تمام تلاش خود را برای موفقیت این تیم انجام می‌دهند و به چیز دیگری فکر نمی‌کنند تا این تیم بتواند به جام جهانی صعود کند.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال کشورمان با بیان اینکه از تمام بازیکنان ملی پوش رضایت کامل دارد، در خصوص بازگشت مهدوی کیا به تیم ملی اضافه کرد: مهدی بازگشت بسیار خوبی به تیم ملی داشت و برابر کره شمالی عالی بازی کرد و نشان داد همچنان یک بازیکن حرفه ای است و هر زمان که تیم ملی به وی احتیاج دارد، با اشتیاق برای آن به میدان می رود.

وی تصریح کرد: در دیدار با عربستان به مهدی نیاز نداشتم و صلاح دیدم وی را دعوت نکنم اما او همانند بازیکنی حرفه‌ای با این مساله کنار آمد و زمانیکه در دیدار با کره شمالی دعوت شد، به تیم ملی آمد و بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به همه ثابت کرد مهدوی کیای آماده برای هر حریفی خطرناک است.

دایی در مورد علی کریمی هم تاکید کرد: همه دیدند ما نه با هم مشکل داشتیم و نه قهر بودیم اما این بازیکن امروز تصمیم گرفته از تیم ملی خداحافظی کند و جای خود را به بازیکنان جوانتر بدهد و من هم امیدوارم کریمی در تمام مراحل زندگی همانند دوران فوتبالش موفق باشد. البته ای کاش وی پیش از آنکه به تیم ملی دعوت شود با صراحت اعلام می‌کرد که از تیم ملی خداحافظی کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا  کریم باقری برای دیدار با امارات به تیم ملی دعوت می‌شود؟، اظهار داشت: دعوت از این بازیکن در برنامه‌های ما قرار دارد. حتی می‌خواستیم از وی در دیدار با کره شمالی استفاده کنیم اما مصدومیت مانع از این کار شد. البته از وی که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ایران است و در شرایط فعلی بسیار آماده نشان داده است، در دیدار با امارات استفاده می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ایران در مورد اینکه از وی خواسته شده است در دیدار با امارات از لژیونرهای ایرانی شاغل در آن کشور که شناخت خوبی از بازیکنان حریف دارند، بیشتر استفاده شود، خاطرنشان کرد: شما باید این موضوع را از جهت دیگر مورد بررسی قرار دهید. درست است بازیکنان ما از نفرات آنها شناخت دارند اما قطعا مربیان و بازیکنان امارات هم شناخت خوبی از این نفرات دارند ولی ما در آن دیدار از تمام نفرات آماده استفاده می‌کنیم تا بتوانیم میزبان را در خانه‌اش شکست دهیم.

وی ادامه داد: البته ما در دیدار با کره شمالی از معدنچی هم به علت دو اخطاره بودن نتواستیم استفاده کنیم ولی وی در فهرست بازیکنان ما قرار دارد و اگر بتواند آمادگی خود را حفظ کند، در آن دیدار از وی استفاده خواهیم کرد.

دایی در پایان درمورد لیتبارسکی گفت: این مربی از فوتبالی سراسر حرفه‌ای به ایران آمده بود اما فاکتور مربیان حرفه‌ای را نداشت، وی می‌خواست تیم سایپا را به قهقهرا بکشد و کاری برای موفقیت این تیم انجام نداد. من از اینکه وی ایران را ترک کرده، خوشحالم زیرا بیش از این تیم سایپا متضرر نشود. مطمئنا اگر وی بیشتر هم می‌مانند تنها به فکر ضربه زدن به تیم بود. امروز خوشبختانه سایپا با مربیان ایرانی خود عملکرد بهتری دارد و باید روز به روز هم بهتر شود زیرا این تیم با نفراتی که دارد باید مدعی قهرمانی باشد نه اینکه در جمع تیم‌های پائین جدول قرار بگیرد.

کد خبر 66580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز