همشهری آنلاین: نخست‌وزیر کرواسی پس از یک مورد سوءقصد جدید در قلب پایتخت این کشور، جمعه شب تشدید مقابله با جنایات سازمان‌یافته را اعلام کرد.

ولت آنلاین گزارش داد، ایوو سنادر (Ivo Sanader) پس از قتل ایوو پوکانیچ، خبرنگار مشهور و ناشر مجله در کرواسی و نیکو فرانیچ، مدیر بازاریابی وی، با فراخوان شورای امنیت ملی اعلام کرد دولت زاگرب باید قاطعیت خود را به نمایش بگذارد.

سنادر به تازگی رییس پلیس و همچنین وزیران کشور و دادگستری را تغییر داده بود. [بیشتر] وی گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم که کرواسی به بیروت جدید تبدیل شود.»

پنجشنبه شب در پارکینگی در مرکز زاگرب یک بمب زیر لیموزین ناشر هفته‌نامه «ناسیونال» منفجر شد. تومیسلاو کارامارکو، وزیر کشور کرواسی تایید کرد حفاظت پلیس برای این خبرنگار جنجالی و افشاگر از دو ماه پیش در توافق با وی لغو شده بود. این مرد 47 ساله که اغلب درباره مافیا می‌نوشت و تماس نزدیکی با جهان زیرزمینی داشت، در ماه آوریل هدف گلوله یک فرد ناشناس قرار گرفت.

سوءقصد به پوکانیچ دومین قتل برنامه‌ریزی شده ظرف سه هفته اخیر در زاگرب بود. اوایل ماه جاری میلادی هم ایوانا هوداک، دستیار وکیل با شلیک دو گلوله به سرش به قتل رسید. ظاهرا هدف از قتل این دختر 26 ساله، دادن پیام به پدر او بوده است. زوونیمیر زاگورچ وکیل ژنرال سابق، ولادیمیر زاگورچ است که در ماه سپتامبر از وین به زاگرب مسترد شد.

دادگستری کرواسی این وزیر سابق دفاع را به اختلاس الماس‌هایی به ارزش پنج میلیون دلار کرده که از آن برای خرید غیرقانونی در جنگ کرواسی استفاده شده است. زاگورچ هشدار داده بود در صورت استرداد، جانش به خطر می‌افتد. او گفت، در واقع، اظهاراتش درباره تجارت اسلحه در اوایل دهه 1990 میلادی نه فقط سیاسی خواهد بود، بلکه سرمایه‌داران بانفوذ را هم به خطر می‌اندازد.

کد خبر 66557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز