همشهری‌آنلاین: سامانه اطلاعات املاک و مستغلات با هدف کنترل قیمت املاک، از آذر امسال به طور رسمی در کشور راه اندازی می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، مجری طرح پایلوت سامانه اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور در سنندج، استانداردسازی و شفاف‌سازی فعالیت مشاوران املاک، دستیابی آسان مراجعه کنندگان به اطلاعات و جلوگیری از فعالیت مشاوران املاک غیر مجاز را از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه اعلام کرد.

محمدحسین جبلی افزود: از 65 میلیون پلاک ثبتی در کشور ، تاکنون 35 میلیون آن در سامانه وارد شده اند و بقیه این پلاک ها نیز تا پایان آبان ماه امسال به سامانه اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور اضافه می شود.

معصومی مدیر طرح راه اندازی سامانه اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور هم گفت: 90 درصد صاحبان و مشاوران املاک کشور آموزش های لازم در زمینه کار با سامانه را فرا گرفته اند و با راه اندازی این سامانه ، عقد هر گونه قرارداد خرید ، فروش و رهن املاک و مستغلات مشاوران املاک از طریق آن انجام می شود.

محمدیان شمالی، رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان نیز در ادامه جلسه توجیهی راه اندازی این سامانه گفت: هم اکنون 849 مشاور املاک دارای پروانه در کردستان فعالیت می کنند که راه اندازی سامانه یاد شده به کمک مشاوران املاک هزینه ای برای آنان نخواهد داشت

کد خبر 66547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز