جمعه ۳ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آل پاچینو، در آغاز جشنواره فیلم رم جایزه دستاورد عمر را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آل پاچینو که بازیگر کهنه‌کار که حدود 40 فیلم را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، چهارشنبه 23 اکتبر (2 آبان) در مراسم افتتاحیه  این جشنواره ده‌روزه  گفت: "دریافت کردن چنین جایزه‌ای برای مجموعه‌ای از کارها را مشکل بتوان توصیف کرد. احساس من مانند فردی است که برایش جشنی گرفته‌اند، و نمی‌داند که چه کاری کرده که مستحق آن شده است."

او که این جایزه را به نمایندگی از "اکتورز استودیو"، مدرسه مشهور بازیگری نیویورک، دریافت می‌کرد، گفت این مدرسه "مهمترین چیز از ابتدای حرفه بازیگری من بوده است، و همچنان  هم هست."

 اکتورز استودیو، که در سال 1974 بنیانگذاری شد، به آغاز زندگی حرفه‌ای بسیاری از ستاره‌های سینمای آمریکا مانند جیمز دین، مریلین مونرو، داستین هافمن و پل نیومن کمک رساند.

 انتظار می‌رود جشنواره سینمایی رم، علیرغم این آغاز آمریکایی، بر استعدادهای سینمای اروپا متمرکز شود.  تنها فیلم بلند سینمایی آمریکایی در میان 20 فیلم بخش مسابقه جشنواره، "غرور و تعصب" ساخته گاوین اوکانر با بازیگری ادوارد نورتون است.

یک طرح سینمایی با پشتیبانی سازمان ملل که نام‌های بزرگ سینما مانند  جین کمپیون، گاس ون‌سنت و ویم وندرس در آن دخیلند، با نام Huit/Eight در مورد اهداف توسعه هزاره سازمان ملل برای مقابله با فقر در جهان نیز در این جشنواره به نمایش درمی‌‌آید.

جشنوار سینمایی رم  که تا 31 اکتبر (10 آبان) ادامه خواهد یافت، در سال 2006 بوسیله شهردار سینمادوست رم، والتر ولترونی، به راه افتاد

کد خبر 66537

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز