چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

مهدی ربوشه: افشین قطبی امروز برای خارج‌شدن از بحران باید تیمی را شکست بدهد که اتفاقاً از 2 جنبه به پرسپولیس سال گذشته شباهت عجیبی دارد؛ باانگیزه بازی می‌کند و البته هنوز نباخته است.

پرسپولیس در حالی امروز به مصاف برق‌شیراز می‌رود که افشین قطبی بابت باخت هفته گذشته خود مقابل فولاد خوزستان مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفته است. پرسپولیس پیش از باخت برابر فولاد بازی را به ابومسلم نیز واگذار کرده بود و همین نتایج ضعیف حتی طی چند روز اخیر شایعه برکناری سرمربی پرسپولیس را قوت می‌بخشید که در نهایت مدیرعامل این باشگاه تأکید کرد: «قطبی را اخراج نمی‌کنیم.» جالب اینکه بازیکنان پرسپولیس نیز در گفت‌وگوهای رسانه‌ای چند روز اخیر ترجیحاً تمامی مسئولیت باخت را متوجه کم‌کاری خود می‌دانند.

آنها معتقدند اشکال از ایده‌های قطبی نیست بلکه خود آنها نمی‌توانند در زمین دستورات فنی را به طور کامل اجرا کنند. گویا قطبی برخلاف بازیکنانی که سال گذشته درون تیم مقابل خود می‌دید امسال جو تازه‌ای را تجربه می‌کند. بنابراین از این حیث پرسپولیس تفاوت‌هایی با استقلال دارد و افشین قطبی فعلاً مورد حمایت مسئولان باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است.

او چاره‌ای جز تحمیل شکست به برق‌شیراز ندارد زیرا در غیر این صورت اتفاقات تازه‌ای رخ خواهد داد، همانطور که خود قطبی در مصاحبه‌اش با فارس گفته است: «اگر ببازیم وضعیت جالبی پیش نخواهد آمد.» هرچند که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چندان به این مسئله و تعیین ضرب‌الاجل اعتقاد ندارد و می‌گوید: «قطبی 5 بازی دیگر را هم ببازد همچنان سرمربی پرسپولیس باقی خواهد ماند، او محبوب میلیون‌‌ها هوادار پرسپولیس است و من اطمینان دارم می‌تواند تیمش را از بحران خارج کند.»

اما همزمان با اظهارات داریوش مصطفوی دیگر اعضای هیأت‌مدیره نیز در مقام حمایت از افشین قطبی برآمده‌اند که گویا این تاکتیک فعلاً در دستور کار هیأت‌مدیره پرسپولیس قرار گرفته است. صبح روز گذشته مصطفوی و رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس طی جلسه‌ای در خصوص مسائل مربوط به تیم به گفت‌وگو نشستند. آنها در پایان این نشست 2نفره اعلام کردند: «پرسپولیس در وضع مطلوبی به سر می‌برد و برخلاف شایعات هیچگونه اختلافی میان اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس وجود ندارد.»

قطبی: برق‌شیراز تیم حادثه‌سازی است

«با حمایتی که مسئولان از من کردند، دلگرم شدم و باز هم رو به جلو حرکت می‌کنم.» این حرف‌های افشین قطبی است که اهمیت بردن برق‌شیراز را به خوبی درک کرده است. وی درباره حریف امروز تیمش می‌گوید: «آنها تیمی سختکوش، جوان و حادثه‌ساز هستند. ولی به تیم خودم ایمان دارم. برای بالاآمدن و صدرنشینی در جدول از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.»سرمربی پرسپولیس تأکید می‌کند: «دوست دارم همه بدانند که من برای پول به ایران نیامدم. امیدوارم آنهایی که نمی‌خواهند موفقیت قطبی را ببینند حداقل به خاطر پرسپولیس و میلیون‌ها هوادارش از حاشیه‌سازی دست بردارند.»

عباسی: بردن پرسپولیس را از فولاد یاد گرفته‌ایم

سرمربی تیم فوتبال برق شیراز گفت: «وقتی مجید جلالی اساس حملات تیمش را استفاده از ضعف پرسپولیس در عمق خط‌دفاعی می‌گذارد، حتما این کار درست است و تیم برق هم مقابل پرسپولیس روی این مسئله متمرکز خواهد شد.»

محمد عباسی که تیمش امروز باید در هفته یازدهم رقابت‌های فوتبال لیگ‌برتر، در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پرسپولیس برود، پیرامون آخرین شرایط تیمش پیش از این مسابقه، گفت: «این دیدار از آن جهت که ما هفته پیش هم در استادیوم آزادی مقابل دیگر تیم پرهوادار تهرانی یعنی استقلال بازی کردیم، می‌تواند به لحاظ کم‌شدن استرس بازیکنان، آرامش بیشتر و عادت‌کردن به جو ورزشگاه پرجمعیت، وضعیت بهتری را برای ما نسبت به بازی قبل داشته باشد. باید گفت که برخی از بازیکنان جوان ما در طول زندگی‌شان حتی یک‌بار نیز این استادیوم را از نزدیک ندیده بودند چه برسد به اینکه بخواهند در مقابل هزاران تماشاگر در آن فوتبال بازی کنند.»

عباسی پیرامون بازی با پرسپولیس، تصریح کرد: «پرسپولیس تیمی است با مربیان، بازیکنان و تماشاگران بزرگ که برای ما افتخار بزرگی است مقابل این تیم در استادیوم آزادی بازی کنیم. بچه‌های ما اکنون جو این استادیوم و شرایط بازی در آن را مقابل استقلال لمس کرده‌اند و ما تنها امیدواریم با حفظ شرایط فعلی‌مان بتوانیم حضور موفقی در مقابل پرسپولیس داشته باشیم. بدون تردید این مسابقه نیز مانند بازی قبل، سخت خواهد بود اما مسلما با شناختی که از حریف دارم، برنامه خاصی را برای مقابله با آنها در نظر دارم.»

وی همچنین درباره آخرین وضعیت بازیکنان مصدوم تیمش پس از دیدار با استقلال، تأکید کرد: «متاسفانه 3 بازیکنی که در دیدار مقابل استقلال، آسیب دیدند، به بازی این هفته نمی‌رسند. محسن نیک‌خواه از ناحیه مینیسک پا به شدت دچار آسیب‌دیدگی شده، حمید جعفری هم رباط صلیبی پاره کرده که حدود 7 ماه از میادین دور خواهد بود و همچنین سجاد بیرانوند دروازه‌بان خوب ما هم براثر پیچ‌خوردگی مچ پا، شرایط خوبی ندارد. بیرانوند در بازی با استقلال واقعا ازخود گذشتگی نشان داد که تیم ما را تا پایان مسابقه همراهی کرد وگرنه مصدومیتش حین آن بازی تا حدی بود که می‌بایست تعویض می‌شد.»

عباسی درباره پاداش‌هایی که برای بازیکنان برق پیش از مسابقه امروز در نظر گرفته خواهد شد نیز خاطرنشان کرد: «ما روز گذشته همراه با بازیکنان جلسه‌ای را با، رئیس مجمع باشگاه برق‌شیراز برگزار کردیم و وی برای موفقیت‌های اخیر تیم برق به هرکدام از بازیکنان یک سکه بهار آزادی هدیه داد.

 البته پاداش‌هایی نیز برای برد پرسپولیس در نظر گرفته شده است اما در مجموع باید توجه داشت که وقتی برخی بازیکنان ما خاطر حضور در تیم برق، از قراردادهایی با مبالغ بیشتر و حتی بعضا با اختلاف صدمیلیون تومان گذشته‌اند، به پاداش‌های سنگین و ویژه توجهی نخواهند داشت و تمام تلاش‌شان را برای پیروزی تیم به کار خواهند بست.»

 پرسپولیس امروز نفرات اصلی‌اش را در اختیار خواهد داشت، هرچند که نبود ابراهیم توره حرف‌ و حدیث‌های زیادی را به همراه داشته است.

قطبی به احتمال فراوان همان ترکیب قبلی را که در خوزستان به دلیل مصدومیت و محرومیت چند بازیکن کلیدی دستخوش تغییراتی شد را انتخاب خواهد کرد.  در سایر بازی‌های امروز، داماش با فولاد خوزستان، مس با سایپا و سپاهان با پیکان دیدار می‌کنند.

کد خبر 66425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز