جمعه ۳ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

ندا انتظامی: یک کلاس را تصور کنید‌، یک کلاس شلوغ. این کلاس موقعیت خاصی دارد

بچه‌های کلاس خیلی با شور و نشاط و باهوش هستند؛ اما شیطنت های خارج از فرم دارند، شیطنتی که سبب می‌شود که هیچ معلمی نتواند در کلاس بماند.

شاید شما این فضا را تجربه کرده باشید. این داستان مجموعه «مدرسه ما» است که در شبکه 2 در حال تولید است.

اما نگران نشوید، این کلاس بدون معلم نمی ماند.یک معلم که زبان دانش آموزان را
می فهمد به این کلاس می‌آید و روزهای خوبی را برای بچه‌ها به وجود می‌آورد. اسم این معلم را فراموش نکنید: آقای کیهان، معلم ادبیات.

بهروز مفید، تهیه‌کننده این مجموعه، درباره داستان آن می‌گوید:«واقعیت این است که به طور طبیعی بچه‌های شیطان و معلم‌های متفاوت داستان‌های زیاد و جذابی را ایجاد می‌کنند. ما در این کاربه این فضا نگاه کردیم.»

این داستان طنز نیست؛ بلکه یادآور دوران خوش و شاد مدرسه است، هرچند که تلخی‌های خاص خودش را هم خواهد داشت.

عکس از سهیلا کاشفی

فیلم‌نامه کار با دقت زیاد نوشته شده است.وقتی فیلم نامه اولیه  خوانده شد،  از سوی گروه نیاز به بازنویسی  احساس شد و  بازنویسی مجدد آن حدود چهارماه طول کشید. فریدون حسن پور و رضا براهنی از مشاوران فیلمنامه بوده اند.مفید می گوید:«روی متن تعمق بیشتری کردیم. به نظرم فیلم‌نامه خیلی خوب نوشته شده است.»

شخصیت های مجموعه‌  25 نوجوان هستند که قطعاً انتخاب این تعداد نوجوان، که توانایی بازی هم داشته باشند، کار دشواری است:«ما فراخوان دادیم و از بین 60 بازیگر نوجوان  که به دفتر آمدند، آنهایی را  که توانایی لازم داشتند، انتخاب کردیم.»

توانایی بازیگری، فیزیک مناسب و پیشینه کاری از جمله  مواردی است که  داریوش یاری در مقام  کارگردان برای انتخاب بازیگرهای نوجوان مد نظر داشته است.

مفید می گوید:« بعد از این مراحل از نوجوان‌ها تست بازیگری  و  بعد تست تصویری گرفتیم.»

به نظر او  انتخاب بازیگران نوجوان خیلی سخت‌تر از  انتخاب بازیگران بزرگسال بوده است:« انتخاب بازیگران بزرگسال راحت تر بوده، چرا که توانایی بازی و پیشینه آنها را می‌دانستیم. اما زمانی که بازیگر نوجوانی را انتخاب می کنیم که بار اول است  جلوی دوربین می‌رود، باید ریسک کنیم که آیا بازیگر را درست انتخاب کرده‌ایم یا نه؟ این شک تا نیمه کار با ما بود.»

امروز که گروه، تصویرهای ضبط‌شده را می بینند، متوجه می‌شوند که انتخاب بازیگرها درست بوده است.مفید که سال‌ها قبل تهیه کنندگی مجموعه «زیرزمین» و «یک وجب خاک» را برعهده داشته، از سختی‌های کار با نوجوان‌ها یاد می‌کند:«دو کار قبلی‌ام  مناسبتی بود و باید به سرعت کاررا به آنتن می‌رساندیم. اما این کار مشکل تر بود.»
اما با همه این مشکلات او از نتیجه کار بسیار راضی است:« بچه هایی که انتخاب کردیم، بسیار مستعد  بودند و خیلی حرفه ای برخورد می‌کردند. آنها  شرایط کار و فیلم برداری را به خوبی درک کردند. به نظرم نوجوانان امروز خیلی باهوش تر از آن هستند که ما فکر می کنیم.»

مجموعه 39 قسمتی «مدرسه ما» در حال حاضر در حال فیلم برداری و تدوین همزمان است و به احتمال  زیاد تابستان سال آینده از شبکه 2 پخش می شود. دراین کار بازیگرانی چون کیومرث ملک مطیعی (بابا رحیم)، اصغر نقی‌زاده(ناظم)، فردوس کاویانی(مدیر)، علی اوسیوند(معلم حرفه‌وفن)، رضا توکلی (پدر پویا)، سیاوش قاسمی(معلم ورزش)، احمد یاراحمدلو(کیهان، معلم ادبیات)، سیدجواد زیتونی (معمار)، بهزاد رحیم‌خانی(پدر یزدانی)، عباس محبوب(شاهرخ)، ارسلان اولیایی(هادی)، میلاد مرادی‌نسب(شاهین)، بهنام داوری(فرشید) و سهند جاهدی(پوریا) ایفای نقش می‌کنند . بازیگردانی کار نیز بر عهده «باران کوثری» است

کد خبر 66359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز