سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

گروه ورزشی: رویارویی یوونتوس و رئال‌مادرید یادآور لحظاتی به یادماندنی است.

 ولی هواداران باشگاه تورینی فعلاً حوصله‌ای برای مرور خاطرات ندارند چراکه تیم‌شان روزهای بدی را سپری می‌کند. شکست شنبه‌شب یوونتوس در زمین ناپولی (2 بر یک) دومین شکست متوالی و چهارمین بازی متوالی در سری A بود که بازیکنان یووه زمین را بدون پیروزی ترک می‌کردند. هرچند ژان کلود بلان، مدیر باشگاه یووه فردای این بازی حمایتش را از رانیری اعلام کرد، ولی روزنامه‌های ایتالیایی می‌نویسند که بازی امشب مقابل رئال مادرید، آخرین فرصت این مربی برای حفظ حرفه‌اش به شمار می‌رود.

بلان فهرست مصدومین را یکی از دلایل ضعف این روزهای یووه می‌داند. بوفون، ترزگه، کامورانزی، لگروتالیه و یاکوئینتا همگی جزو بازیکنان کلیدی تیم محسوب می‌شوند. ولی برای رسانه‌ها دلیل اصلی شکست یووه، تعویض دل‌پیرو و به زمین فرستادن دی‌چلیه مدافع در دقایقی بود که بازی با تساوی یک بر یک پیش می‌رفت. بکانیتنی، نویسنده روزنامه لااستامپا با لحن تندی می‌نویسد: «رانیری در ترکیب اولیه‌اش اشتباه نکرد، چراکه با وجود مصدومین و محرومین، این کار تقریباً غیرممکن بود.

اما همان مشکل قدیمی پابرجاست؛ تعویض‌ها.چرا دی‌چلیه به جای دل‌پیرو به زمین آمد و چرا جیووینکو نه ؟ برای ناپولی این نشانه ترس بود. شاید ناپولی مدت زیادی در صدر جدول باقی نماند، ولی قطعاً این صدرنشینی اتفاقی نیست.» رانیری پس از بازی اعتراف کرد که در آن لحظه به حفظ نتیجه فکر می‌کرده، ولی نیم‌نگاهی هم به بازی رئال داشته تا دل‌پیرو را حفظ کند.

روزنامه‌های ایتالیایی حتی گزینه جانشینی رانیری را هم معرفی کرده‌اند. در حالی که آنتونیو کونته، نامزد مربیگری یووه در فصل آینده است، فعلاً به دلیل هدایت تیم باری در دسته دوم نمی‌تواند روی نیمکت این تیم بنشیند و در صورت ناکامی دوباره رانیری و برکناری‌اش چیرو فرارا که در حال حاضر یکی از دستیاران لیپی در تیم‌ملی است، محتمل‌ترین گزینه محسوب می‌شود.

بازگشت کاناوارو به تورین هم از نکات جذاب این بازی است. او 2 سال پیش و پس از سقوط یووه به دسته دوم، به رئال مادرید پیوست تا هواداران او را در کنار زلاتان و ویرا در فهرست خائنین قرار دهند. یووه اما بلافاصله به دسته اول صعود کرد و با کسب مقام سوم در فصل گذشته، به لیگ قهرمانان بازگشته و این فرصت خوبی برای هواداران است تا با کاناوارو تسویه‌حساب کنند. کاپیتان تیم‌ملی ایتالیا هم خودش را آماده این استقبال کرده است.

او به روزنامه توتواسپورت می‌گوید: «در تورین انتظار همان استقبالی را دارم که هر بازیکن دیگری مقابل تیم سابقش با آن روبه‌رو می‌شود، به زبان دیگر هو شدن و دشنام. ولی در صورتی که این اتفاق هم بیفتد، باز هم 2 سال از بهترین دوران حرفه‌ای‌ام را از یاد نمی‌برم. سال‌هایی که بهترین فوتبالم را بازی کردم.»

یووه در لیگ قهرمانان شروع خوبی داشت و زنیت را در خانه یک بر صفر شکست داد، ولی در دور دوم در خانه تیم گمنام باته بوریسف به تساوی 2 بر 2 رسید. زننده هر 2 گل یووه در آن بازی یاکوئینتا بود که همچنان مصدوم است و مانند شنبه‌شب، آمائوری امید گلزنی یووه خواهد بود. رئال اما در هر دو بازی‌اش مقابل باته و زنیت (در روسیه) پیروز شده و شنبه شب یک بار دیگر روحیه تسلیم‌ناپذیری‌اش را با پیروزی 2 بر یک در دربی مادرید نشان داد.

پس از گل تساوی دقیقه 90 آتلتیکو، هیگوان در وقت تلف‌شده از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد . رود فان نیستلروی که در این بازی اخراج شد، می‌گوید: «پیروزی در دربی، روحیه ما را برای بازی مقابل یووه تقویت می‌کند. این تزریق روحیه در بهترین زمان انجام شد، چون بازی سختی داریم.» شوستر در این بازی به آرین روبن استراحت داد، ولی دیارا و گوتی که غایب بودند، ممکن است به این بازی هم نرسند.

یوونتوس: مانینگر، گریگرا، کنزویچ، کیه‌لینی، دی‌چلیه، صالح حمیدزیچ، سیسوکو، ندود، جیووینکو، آمائوری، دل‌پیرو

رئال مادرید: کاسیاس، راموس، پپه، کاناوارو، هاینتزه، گاگو، روبن، فان‌درفارت، اسنایدر، رائول، فان نیستلروی

کد خبر 66319

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز