دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تزیپی لیونی در تلاش‌هایش برای تشکیل کابینه پس از استعفای ایهود اولمرت از نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی باید دست به دامن وقت اضافه شود.

روزنامه آلمانی «دی ولت» گزارش داد، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تا سوم نوامبر زمان دارد ائتلافی را ارایه دهد. در غیر این صورت ظرف 90 روز انتخابات جدید برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی،‌ لیونی که در پایان روز بیست و هشتم ضرب‌الاجل تعیین شده هنوز نتوانسته کابینه‌ای جدید را معرفی کند، قصد دارد از شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی درخواست تمدید مهلتی 14 روزه کند. بیست و هشتمین روز ضرب‌الاجل امروز به طور رسمی پایان می‌پذیرد..

لیونی باید در نهایت تا سوم نوامبر ائتلافی را ارایه دهد. در غیر این صورت انتخابات جدید ظرف 90 روز برگزار می‌شود. پس از استعفای اولمرت در تاریخ 21 سپتامبر به خاطر فساد مالی، لیونی یک روز بعد از آن از سوی پرز مامور تشکیل کابینه شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، او قصد معرفی کابینه جدیدش در اولین نشست کنست پس از وقفه تابستانی در تاریخ 27 اکتبر را دارد.

روزنامه «اورشلیم پست» یکشنبه به نقل از منابعی که نام آن را فاش نکرد اما گفت نزدیک به لیونی هستند، از تشکیل «ائتلافی قوی و باثبات» در روزهای آینده خبر داد.

با این حال لیونی تاکنون در مذاکراتش برای تشکیل ائتلاف فقط توانسته است حمایت بزرگ‌ترین شریک دولت کنونی، حزب کار به رهبری ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را برای خود تضمین کند. این دو این حزب در مجموع در کنست 48 کرسی از 120 کرسی را در اختیار دارند.

رادیو رژیم صهیونیستی رو یکشنبه به نقل از الی ییشای، رییس حزب شاس (12 کرسی) خبر داد تاکنون مذاکره درباره تشکیل ائتلاف با حزب کادیمای لیونی پیشرفتی نداشته است. به گفته وی، شکاف میان دو طرف چندان بزرگ نیست. شاس خواستار تشکیل «دولتی سوسیالیست محور» است و از این رو تغییرات بنیادینی را در بودجه ضروری می‌داند.[لیونی به دنبال شاس]

کد خبر 66248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز