جمعه ۲ تیر ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

مجموعه‌ شعرهای کلاسیک سیدحسن حسینی همراه دو مجموعه شعر جدید، با انتخاب نهایی قیصر امین‌پور به‌زودی منتشر می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مجموعه، کلیه شعرهای کلاسیک این شاعر فقید است که تاکنون منتشر نشده و از طریق خانواده، برای انتشار در اختیار انجمن شاعران ایران قرار گرفته است.

برای این مجموعه با گزینش مقدماتی ساعد باقری، هنوز نامی انتخاب نشده، اما به احتمال فراوان از یکی از شعرهای آن، عنوانی برای کتاب انتخاب خواهد شد و تا چهار یا پنج ماه دیگر به چاپ خواهد رسید.

همچنین کلیه شعرهای نیمایی و سپید سیدحسن حسینی، دو مجموعه شعر بعدی هستند که پس از انتشار شعرهای کلاسیک او، منتشر خواهند شد.

پس از انتشار این سه مجموعه، کلیاتی از تمام شعرهای این شاعر نیز انتشار خواهد یافت.

پیش از این «در ملکوت سکوت» و «از شرابه‌های روسری مادرم» که بخشی از شعرهای چاپ‌نشده و شعرهای سپید حسینی است، با انتخاب نهایی قیصر امین‌پور و مقدمه این شاعر، به‌چاپ رسید.

همصدا با حلق اسماعیل (مجموعه شعر)، گنجشک و جبرئیل (مجموعه شعر عاشورایی در قالب سپید)، حمام روح (ترجمه اثر جبران خلیل جبران)، براده‌ها (جمله‌های قصار)، مشت در نمای درشت (تحلیلی بر تاثیر ادبیات در سینما)، بیدل، سپهری و سبک هندی، نوشداروی طرح ژنریک (طرح‌های کوتاه شعری در قالب طنز) و طلسم سنگ (نثر ادبی عاشورایی) از جمله آثار منتشرشده‌ی سیدحسن حسینی هستند که نهم فروردین ماه سال 1382 درگذشت.

کد خبر 662

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز