یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

پیشنهاد بورس تهران برای تشکیل بورس بین‌المللی اسلامی به تصویب نمایندگان کشورهای عضو کنفرانس اسلامی رسید.

به گزارش روابط عمومی بورس تهران، دومین نشست بورس‌های کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در ترکیه به میزبانی بورس استانبول برگزار شد. این نشست به پیشنهاد کمیته همکاری‌های اقتصادی و تجاری کنفرانس اسلامی و با هدف توسعه همکاری بین بورس‌های کشورهای اسلامی برگزار شد.

علی رحمانی، مدیرعامل بورس تهران در این اجلاس پیشنهاد تشکیل بورس بین‌المللی اسلامی را ارائه کرد. بر این اساس مقرر شد کمیته‌ای به ریاست بورس تهران و با عضویت بورس‌های استانبول، مسقط، دوبی و مالزی مطالعات و امکان‌سنجی آن را انجام دهند.

رحمانی در این باره گفت: همانگونه که بانک توسعه اسلامی توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار پول جهانی کسب کند، بورس بین‌المللی اسلامی نیز می‌تواند نقش بازار سرمایه را در توسعه کشورهای اسلامی پررنگ کند و وزن قابل توجهی در بازارهای مالی جهانی در مقایسه با بورس‌های بزرگ همچون نیویورک و لندن داشته باشد. علی رحمانی ادامه داد: 56 کشور در سازمان کشورهای اسلامی عضویت دارند که از این تعداد 38 کشور دارای بورس فعال هستند. طرح تشکیل بورس بین‌المللی اسلامی با اهدافی چون توسعه بازارهای مالی، افزایش سطح همکاری و ارتباط سازمانی بورس‌ها همراه است.

در این اجلاس حسین ارکان، رئیس بورس استانبول ضمن مقایسه جایگاه بورس‌های کشور‌های اسلامی، وضعیت فعلی بازارهای مالی جهان را فرصت مناسبی برای توسعه ابزارهای اسلامی دانست. او پیشنهاد کرد: شاخص‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، پذیرش متقابل صکوک و گواهی سپرده اسلامی به‌منظور افزایش نقدشوندگی و معامله بورس‌های سهام مورد توجه قرار گیرد و همکاری بین مقامات ناظر بازارهای سرمایه کشورهای اسلامی تشویق شود.

کد خبر 66199

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز