همشهری آنلاین: پلیس فدرال آمریکا برای تحقیق درباره بحران مالی با فقدان منابع مواجه شده، زیرا سیاست این سازمان در سال‌های اخیر بیشتر به مبارزه با تروریسم معطوف بوده است.

خبرگزاری سوئیس گزارش داد، جان میلر، معاون رییس اف بی آی به روزنامه «نیویورک تایمز» گفت پلیس فدرال آمریکا پول و کارمند کم دارد، زیرا این منابع بر مبارزه با تروریسم متمرکز شده‌اند.

آن گونه که این روزنامه در شماره روز یکشنبه 28 مهر خود نوشت، پس از حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی بیش از 1800 کارمند بخش مقابله با اقدامات جنایی جابجا شده و برای امور حفاظت در برابر تروریسم و همچنین وظایف محرمانه به کار گرفته شدند. این تعداد تقریبا یک سوم همه عواملی را شامل می‌شود که در بخش مبارزه با اقدامات جنایی کار می‌کردند.

اف بی آی اکنون در نظر دارد شمار بازپرس‌هایش را برای پرونده‌های اقتصادی - جنایی دو برابر کند. برای این امر باید صدها عامل به کار گرفته شوند. به نوشته این روزنامه، در وزارت دادگستری آمریکا این پرسش مطرح است که باید از کجا این تعداد کارمند را جذب کرد و آیا اصلا چنین امری میسر است؟

تثبیت مبارزه با تروریسم
اف بی آی از سال 2004 تاکنون درباره بحران بخش رهن هشدار داده و بارها به دولت پیشنهاد داده بود هزینه مالی بازپرسی‌های مرتبط با این مورد را تامین کند. هر سال این درخواست‌ها با جواب منفی مواجه شد. این روزنامه نوشت، سیاست مبارزه با تروریسم تثبیت شده بود.

به نوشته نیویورک تایمز، علاوه بر تحقیق درباره پرونده شرکت‌های مالی فانی می و فردی مک و همچنین بیمه AIG و بانک سرمایه‌گذاری لمان برادرز، اف بی آی 1500 پرونده دیگر را در این ارتباط در دست بررسی دارد.

کد خبر 66163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز