یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

آمنه فرخی: ماریو بارگاس یوسا نویسنده و روزنامه‌نگار صاحب‌نام پرویی آخرین اثرش را با عنوان «اغوای ناممکن» منتشر کرد.

 بارگاس یوسا که این اثر را با الهام از مجموعه اشعار «ویکتور هوگو» نویسنده مشهور فرانسوی و خالق اثری چون بینوایان نوشته است در این باره معتقد است که ویکتور هوگو به‌عنوان نویسنده‌ای مؤثر و قدرتمند پس از انتشار بینوایان بسیاری از زنان و مردان جهان را به سوی دنیایی عادلانه و منصفانه‌تر هدایت کرد.

از این‌رو یوسا نیز با انتشار اغوای ناممکن خود در همین راستا و برای برقراری رابطه‌ای میان جهان ادبیات و آنچه در دنیای واقعی ما می‌گذرد، این اثر را به رشته تحریر در آورده و منتشر کرده است. این نویسنده 74 ساله که جزو 5 نویسنده صاحب قلم و زنده حال حاضر جهان است شعر را ضمیر جهان می‌داند و معتقد است: با شعر به لایه‌هایی از زندگی دست پیدا می‌کنیم که با شناخت عقلانی و هوش منطقی خود به این لایه‌ها دسترسی نداریم. از این روست که در آخرین اثرش «اغوای ناممکن» را با تاثیر از ابیات و اشعار ویکتور هوگو به رشته تحریر در می‌آورد.

از ماریو بارگاس یوسا که در کنار نویسندگان مشهوری چون گابریل گارسیا مارکز و کارلوس فوئنتس در زمره معروف‌ترین نویسندگان ادبی آمریکای لاتین محسوب می‌شود آثاری چون سال‌های سگی 1966، گفت‌و‌گو در کاتدرال 1975، جنگ آخرالزمان 1984، مرگ در‌اند 1996، راه بهشت 2003 و مجموعه‌ای از کتاب‌های غیرادبی منتشر شده  که بیشتر آنها به زبان‌های مختلفی در جهان و به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. بارگاس یوسا در آخرین اثر خود « اغوای ناممکن» که در ماه جاری منتشر شده است، «لامارتین» شاعر مشهور فرانسوی را که رمان بینوایان هوگو را اثری خطرناک و بحث‌برانگیز خوانده بود، به نقد و چالش کشیده است.

کد خبر 66159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز