معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت در نامه‌ای از رئیس هیات عامل ایدرو خواست تا مراتب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس‌شورای‌اسلامی به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شود.

ایران خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد جواد حاجی‌حسین در نامه‌ای به محسن صالحی‌نیا رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) بر ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی مصوب ۱۴۰۰ و توجه به تکلیف قانونی مقرر در ماده (۱۲) این قانون تأکید کرد.

بر این اساس از زمان ابلاغ این قانون، شرکت‌های خودروساز باید به مادرانی که دارای فرزند دوم شده‌اند، یک خودرو ایرانی به انتخاب و به نام مادر و همچنین به قیمت کارخانه در هر نوبت ثبت‌نام برای یک مرتبه، تحویل دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت از رئیس هیئت عامل ایدرو خواست تا مراتب اجرای قانون یاد شده به شرکت‌های خودروساز منعکس شده و پایش‌های لازم برای اجرای حکم یاد شده، انجام شود.

برای اجرای این قانون دو خودروساز بزرگ (سایپا و ایران خودرو) برای پیش‌فروش و اجرای قانون یادشده آگهی عمومی داده‌اند و شرایط پیش‌فروش محصولات ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اعلام کرده‌اند.

کد خبر 661562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • طاهر IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    سلام ما بچه اول ۱۴ ساله بچه دوم ۶ سالشه... ایا به ما هم تعلق میگیره ؟؟؟؟