همشهری آنلاین: ارتش‌هایى که وعده‌ دمکراسى و رفاه مى‌دهند با خود خونریزى و محرومیتى آوردند که از خشن‌ترین‌ دیکتاتورى‌هاى مدرن هم بدتر است. این باید یکى از جنون‌آساترین تناقضات تاریخ عصر جدید باشد.

روزنامه‌ گاردین معتقد است نیروهاى نظامى آمریکا و بریتانیا در عراق، قادر به جلوگیرى از جنگ داخلى در این کشور نیستند. این روزنامه مى‌نویسد: حتی اگر این نیروها در عراق بمانند، نمى‌توانند مانع از یک جنگ داخلى شوند. مشغله‌ آنان این است که از استحکامات خود دفاع کنند، زیرا حضور آنان؛ برای  شورشیان حکم اهدافى را دارد که به درد تمرین نظامی می خورند.
گاردین می‌افزاید: افزون براین، این امر مدیریت غیرنظامى در بغداد و نیز در ایالت‌ها را تحلیل مى‌برد. نیروهاى آمریکایى و بریتانیایى ممکن است قدرت اشغالگر باشند، اما از قدرت برخوردار نیستند. عراق به دست دو ملت از نیرومندترین و متمدن‌ترین ملت‌هاى جهان به بدترین جهنم روى زمین تبدیل شده است. ارتش‌هایى که وعده‌ دمکراسى و رفاه مى‌دهند با خود خونریزى و محرومیتى آوردند که از خشن‌ترین‌ دیکتاتورى‌هاى مدرن هم بدتر است. این باید یکى از جنون‌آساترین تناقضات تاریخ عصر جدید باشد.

کد خبر 6600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز