وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه رفع فقر مطلق از ابتدای شروع به کار دولت آغاز شده و به زودی به صورت دقیق و زمان‌بندی شده ارائه خواهد شد.

حجت‌الله عبدالملکی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - دولت سیزدهم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی گفت: برنامه رفع فقر مطلق از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در وزارت کار آغاز شده و بزودی به صورت دقیق و زمان‌بندی شده ارائه خواهد شد.

وی درباره برگزاری اولین جلسه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی به ریاست رئیس جمهور اظهار کرد: این شورا به موجب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی متولی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه‌های رفاهی از جمله در موضوع رفع فقر هست.

وی افزود: با هماهنگی دستگاه‌های مختلف این حوزه، سیاست‌گذاری رفع فقر مطلق از اولویت‌های وزارت مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این موضوع در جهت اجرای شعار عدالت محوری دولت سیزدهم یکی از چهار راهبرد اصلی وزارت مردم است.

عبدالملکی با بیان اینکه در بخش نهادهای انقلابی، دولتی و مردمی رفع فقر به صورت جزیره‌ای صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در این جلسه رئیس جمهور بر محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تدوین برنامه رفع فقر مطلق تأکید کرد.

وی گفت: برنامه رفع فقر مطلق از ابتدای شروع به کار دولت آغاز شده و به زودی به صورت دقیق و زمان‌بندی شده ارائه خواهد شد.

دبیر شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی از تشکیل ستاد رفع فقر مطلق در قرارگاه رفاه مردم خبر داد و افزود: با دستور رئیس جمهور هدف‌گذاری کوتاه مدت برای ایام عید و ماه مبارک رمضان خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلوگیری از افزایش تورم، هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای تجمیع ظرفیت‌ها و توانمندسازی محرومین را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: سامانه جامع رفاه ایرانیان برای دهک‌بندی و اطلاع دقیق و به روز از وضعیت رفاهی مردم در حال تکمیل است ‌و در جلسه مصوب شد که همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی گفت: راه‌اندازی و تکمیل سامانه خدمت بزرگی به کل نظام رفاهی کشور خواهد بود.

کد خبر 659917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha