جمعه ۲۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

یکی از مشکلاتی که هر ازچندگاهی دامنگیر یکی از مناطق شهری می‌شود، نوسان جریان برق است.

هرچند این مشکل گاهی اوقات تبعات منفی ندارد اما گاهی هم وسایل برقی را غافلگیر کرده و در برخی موارد موجب سوختن آنها می‌شود. حتی اگر نوسان جریان برق، لوازم برقی را نسوزاند اما به طور حتم کارایی و عمر آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین منظور برخی کارشناسان استفاده از ترانس برای کنترل نوسان برق را پیشنهاد می‌کنند. اما به هر ترتیب نباید از لزوم حل این مشکل غافل ماند. از سویی برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که در هنگام قطع برق، سیم وسایل برقی از پریز کشیده شود اما گاهی بلافاصله پس از قطع برق این جریان وصل می‌شود و عملا فرصتی برای از برق کشیدن این وسایل باقی نمی‌ماند. البته گفته می‌شود که انجام عملیات ساختمانی در بیشتر مناطق شهر باعث به‌وجود آمدن نوسان برق در خانه‌های همجوار شده است. انتظار می‌رود که ماموران اداره برق با تخلفات برقی خانه‌های در حال ساخت برخورد جدی داشته باشند.

پیامک‌هایی که در راه می‌مانند

پس از اختراع تلفن همراه و امکان مکالمه با آن، فرستادن پیامک ابتکار دیگری بود که این روز‌ها بسیاری به آن وابسته شده‌اند. با توجه به پایین‌تر بودن هزینه ارسال پیامک نسبت به مکالمه با تلفن همراه، بسیاری از مشترکان ترجیح می‌دهند با پیامک با طرف مقابل خود ارتباط برقرار کنند. این در حالی است که تعداد زیادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر عنوان کرده‌اند که دیر به مقصد رسیدن پیامک‌های ارسالی آنها به مقصد، مشکلات فراوانی برایشان ایجاد کرده است. به عنوان مثال قرار ملاقاتی پیش از موعد آن به وسیله پیامک لغو می‌شود اما این پیامک به موقع به مقصد نرسیده و طرفین دچار سوءتفاهم می‌شوند. با توجه به گلایه شمارزیادی از شهروندان از این مشکل، بررسی هرچه سریع‌تر به منظور حل آن اهمیت زیادی دارد.

منطقه ممنوعه

جنگل‌ها و بوستان‌های تفریحی دارای مناطقی هستند که ورود به آنها برای میهمانان ممنوع شده است. با وجود این برخی افراد بدون توجه به تابلو‌ها و علائم ممنوعه با استفاده از حصار‌های بریده شده وارد این حریم می‌شوند. این در حالی است که برخی از این مناطق شخصی بوده و ورود به آن با ورود به حیاط یا حتی منزل شخصی یک فرد تفاوت چندانی ندارد. این موضوع در باغ‌ها و جالیز‌ها نیز صدق می‌کند و برخی به صرف هیجان این کار وارد آنها شده و به اصطلاح به میو‌ها کمی ناخنک می‌زنند. از سوی دیگر تعدادی از مناطق حصار‌کشی شده نیز مناطق مجاز شکار، دام‌گذاری شده یا خطرناکی هستند که ورود به آنها به هر حال خطرناک است. برای نمونه طی سال‌های اخیر تعدادی  از گردشگران داخلی با ورود به مناطق غیر مجاز جنگل‌های شمال کشور مسیر خود را گم کرده و مدت‌ها در این مناطق سرگردان بوده‌اند. عواقب این موضوع به قدری وسیع است که تا به حال فیلم‌‌های سینمایی بسیاری با موضوع آن ساخته شده و به نمایش در آمده است.  

پریز مجانی

هنگامی که تماس مهمی در راه است و باتری گوشی تلفن همراه غش و ضعف می‌رود هیچ چیز بهتر از یک پریز برق مجانی نیست مگر چند پریز مجانی. زیرا در کنار شارژ گوشی می‌توان باتری انواع دوربین فیلمبرداری، عکاسی و پخش ام‌پی‌تیری را نیز شارژ کرد. جدای از بهره‌مند شدن از لذت مشکل‌گشا بودن چنین وسایلی در اماکن عمومی، لذت بهره‌مند شدن از توجه مدیران مجرب و کارآزموده نیز در کنار چنین خدماتی نصیب شهروندان می‌شود. از سوی دیگر تجربه اقتصادی شرکت‌های صاحب نام  نشان می‌دهد هرچه ارائه کنندگان کالا و خدمات به نیاز‌های جنبی خریداران بدون چشمداشت مالی توجه داشته‌ باشند، میزان اعتماد خریدار نسبت به آنها بالاتر رفته و از مراجعه به آنها برای خرید و بهره‌مندی از خدماتشان رضایت بیشتری پیدا می‌کنند.

کد خبر 65990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز