دو سال از ورود رسمی کووید-۱۹ به ایران می‌گذرد. با اینکه حالا به اذعان مسئولان دایره واکسیناسیون علیه این ویروس بزرگ‌تر شده اما همچنان ایران مانند سایر کشورها، با چالش کرونا مواجه است؛ چالشی که برای ایران به‌دلیل اعمال انواع تحریم‌ها و ممانعت از ورود دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین تأخیر در فرستادن محموله‌های واکسن، سخت‌تر می‌گذرد.

 علیرضا رئیسی، سخنگوی سابق ستاد ملی کرونا و معاون بهداشت پیشین وزارت بهداشت درباره حذف تحریم‌های حوزه سلامت به همشهری گفت: قبلا در مصاحبه‌ای گفتم آمریکا اگر واقعا خواهان کمک‌رسانی است تحریم‌های حوزه سلامت را بردارد و اجازه دهد که ماسک، دستگاه‌های PCR، دستگاه کمک تنفسی و تجهیزات آزمایشگاهی به‌دست ما برسد و خودمان از پس مدیریت بیماری برمی‌آییم. آنها بعدتر ادعا کردند که تحریم‌ها را در این حوزه حذف کرده‌اند اما کاملا دروغ بود.

رئیسی افزود: شک نداشتیم که دلسوز ما نیستند. حذف تحریم‌ها کمک به ما نبود، حق ما بود. پتانسیل کشور ما در حوزه سلامت به هیچ عنوان کم نیست حتی می‌توانیم در این زمینه کمک جهانی هم داشته باشیم و تا جایی که توانستیم به کشورهای همسایه به‌ویژه در دانش فنی کمک‌رسانی کردیم. همان زمان گفتم که جوجه را آخر پاییز پاندمی می‌شمارند.

خبرنگار: مریم سرخوش

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 658429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha