چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین پیوند کامل صورت در جهان در چند ماه آینده بوسیله جراحان انگلیسی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز گروه "پیوند صورت بریتانیا" در بیمارستان آزاد سلطنتی در لندن از کمیته اخلاق پژوهش بیمارستان برای چهار عمل پیوند صورت مجوز لازم را دریافت کرده‌اند.

پیتر باتلر، جراح  پلاستیک و ترمیمی که این گروه را رهبری می‌کند، گفت:" اکنون ما می‌توانیم بیماران را ارزیابی کنیم و فهرستی از چهار نفر بیماری را که می‌خواهند تحت این عمل جراحی قرار گیرند، تهیه کنیم."

افرادی که صورتشان به علت آتش‌سوزی، تصادفات و عفونت‌ها نابود شده از این عمل سود خواهند برد.

جراحان فرانسوی سال قبل اولین عمل پیوند بخشی از صورت را در یک عمل‌ 15 ساعته بر روی خانم ایزابل دینور 39 ساله که صورتش به علت گازگرفتن سگ،آسیب دیده بود،انجام دادند و بینی، لب‌ها و گونه جدیدی را به او پیوند زدند.

ایزابل دینور پس از عمل پوند بخشی از صورت

دکتر باتلر گفت:" گروه او معیارهای گزینش روانشناختی و جراحی تدوین کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که بیماران مناسب برای عمل انتخاب می شوند.

باتلر گفت: "ما با احتیاط و دقت کارمان را پیش می بریم و عجله‌ای به خرج نخواهیم داد. ممکن است چند ماه طول بکشد تا ما آماده انجام عمل پیوند شویم."

کمیته اخلاق بیمارستان اعلام کرد پس از بازبینی یک دهه نتایج پژوهشی باتلر و همکارانش این مجوز را صادر کرده است.

آندرو وی مدیر عامل بیمارستان آزاد سلطنتی لندن نیز در این باره گفت: "پژوهش‌ها گشاینده راه‌های جدید مشکل هستند و همیشه افرادی وجود دارند که با آنها مخالفند و آنها را مورد تردید قرار می‌دهند، موفق بودن پیوند صورت به عنوان یک روش درمانی در موارد دیگر ثابت شده و گروه ما اکنون می‌تواند آخرین و مشکل‌ترین مرحله این کار را آغاز کند."

کد خبر 6584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز