مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
۱ نفر

سقف های شیبدار در مقایسه با سقف های مسطح به مراقبت کمتری احتیاج دارند. ساخت سقف های شیبدار قدمتی دیرینه دارد و خیلی ها بر این باورند که ابتدا سقف شیبدار به عنوان سقف به رسمیت شناخته شده است و سقف های مسطح فقط حکم سرپناه را داشته اند.

سقف شیبدار ویلا

همان طور که گفتیم سقف های شیبدار، نیازمند مراقبت کمتری نسبت به سقف های معمولی هستند. به همین علت سقف شیبدار، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.  در ادامه این مقاله قصد داریم سقف ویلا و استفاده از سقف شیبدار در ویلا را مورد بررسی قرار دهیم.

سقف مناسب ویلا

مسلما با شنیدن واژه سقف به یاد سایه و محافظ بالای سرمان می افتیم اما در واقع سقف علاوه بر یک سازه، کاربردی بالاتر از تنها سایه بانی برای ایجاد امنیت ما دارد. سقف یک بنا در واقع یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین قسمت های آن در ظاهر نهایی آن بنا خواهد بود که علاوه بر مقاوم و ایمن بودن باید بتواند زیبایی ظاهری بنا را نیز تأمین کند. به همین علت بسته به ظاهر هر بنا و معماری مختص آن، ظاهر و نوع سقفی که انتخاب خواهد شد نیز متفاوت است.

به عنوان مثال خانه های ساخته شده در سال های اخیر اغلب سقف هایی ساده و مسطح دارند. اما اگر چشم اندازی وسیع تر داشته باشیم و به خانه های ویلایی واقع در مزارع، مناطق مرطوب و جنگلی نگاهی بیندازیم بیشتر با سقف های شیروانی یا شیب دار که در واقع به سبک اروپایی هستند مواجه خواهیم شد. اگر داشتن ویلایی با ظاهر زیبا و خلاق از اولویت های شماست، پیکره بندی و ظاهر زیبای سقف عاملی مهم بوده و باید به طور خاص در معماری به آن توجه شود.

با توجه به ظاهر زیبای سقف های شیب دار و نیاز آن ها به مراقبت کمتر نسبت به سقف های مسطح، استفاده از این نوع سقف در ساخت ویلاها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. ممکن است شیب دار بودن سقف اولین چیزی باشد که مورد توجه قرار می گیرد اما باید دانست که نوع پوشش در نظر گرفته شده در سقف شیبدار عامل بسیار مهم و حساسی در ایجاد محافظت مناسب از ویلا با توجه به اقلیم منطقه است. سقف های شیب دار عایق بوده و با پوشش از جنس متفاوت قابل پیاده سازی هستند که بنا به شرایط اقلیمی و نوع آب و هوای منطقه مناسب ترین جنس پوشش انتخاب می گردد. انتخاب پوشش مناسب همچنین مستلزم این است که طول عمر و هزینه و نوع سازه ساختمان مورد توجه قرار گیرد.

متریال مناسب سقف شیبدار ویلا

امروزه از ورق های آزبست، سیمان و موادی نظیر این ها استفاده نمی شود چرا که استفاده از این مواد سرطان زا بوده و خطر جدی برای محیط زیست ایجاد خواهند کرد.

در چند سال اخیر ویلاسازی جزء کارهای لوکس و لاکچری تبدیل شده است که متخصصان و طراحان خبره در این عرصه فعالیت می کنند. برای حرفه ای شدن و ماندگار شدن در این بازار باید از متریال های لوکس و خاص در ساختمان و سقف ویلا استفاده کرد تا بهترین خدمات را با کیفیت بالا عرضه کرد.

شینگل

شینگل یکی از محصولات پرطرفدار در سقف های شیبدار و ویلاسازی است. شینگل رایج ترین پوشش سقف شیبدار / شیروانی بوده و یکی از پرطرفدارترین محصولات پوشش سقف شیبدار را در جهان دارد.

سقف شیبدار شینگل به علت شکل ظاهری زیبا، تنوع رنگ، تنوع طرح، مقاوم و عایق مناسب به علت لایه قیری که در درون خود دارد، جایگزین خوبی برای محصولات قدیمی (شیروانی) می باشند که دارای مشکلات زیادی بوده اند. مصالح سخت و شکننده که باعث می شد بار سقف ساختمان سنگین و ناامن باشد و در مواقع حساس و رویداد هایی طبیعی از جمله زلزله شکننده باشند. این محصول جدید در عین حال بسیار سبک، نازک و قابل انعطاف می باشد این مشکلات را برطرف کرده و به راحتی می توان روی سقف تردد کرد.

برای زیرسازی شینگل از تخته هایی باید استفاده شود که تخته OSB نام دارند. با توجه به این که شینگل را نوعی عایق است، بر روی هر سطحی می توان اجرا کرد اما توصیه می شود که به عنوان زیر کار ازاین صفحات چوبی OSB استفاده شود.

سقف شیبدار ویلا

آندوویلا

یکی از رایج ترین و جاافتاده ترین پوشش های سقف پوشش اندوویلا می باشد. اندوویلا نوعی ورق پوشش بام سقف شیبدار است که  ازمواد اولیه طبیعی، سازگار با انواع شرایط آب وهوایی ساخته شده است. اندوویلا محصول اصلی گروه کارخانه جات آندولین فرانسه، با بیش از 70 سال سابقه، با بیش از 10 کارخانه در کشورهای مختلف تولید ودر سراسر دنیا درشرایط متنوع آب و هوایی مورد استفاده قرارمی گیرند. جنس اندوویلا از بیتومن و الیاف سلولزی طبیعی تولید شده تحت فشار و حرارت بالا با ترکیب نوعی رزین و رنگ دانه های طبیعی تحت فناوری خاص با تکنولوژی  منحصربه فرد کاملاٌ ضد آب ومقاوم تولید می شوند.

ورق سنگریزه

ورق سنگریزه نیز یکی از پوشش های پرطرفدار می باشد. این پوشش دارای استحکام کافی می باشد زیرا از آلیاژ گالوالیوم در لایه میانی آن استفاده شده است. همچنین دارای نمای جذاب ومنحصر به فرد و عایق صوتی، حرارتی و برودتی است.

سقف شیبدار ویلا

ورق پی وی سی

ورق پی وی سی (PVC) با توجه رویکرد جهانی جایگزین مناسبی برای اکثر مصالح ساختمانی شده است. این ورق دارای مزایا و خصوصیاتی است که منجر به دوام بیشتر آن و مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی نامساعد، عوامل شیمیایی، حرارت، برودت و رطوبت شده است.

با توجه به رویکرد جهانی اعلام شده، یکی از شرکت های فعال و با سابقه در زمینه سقف شیبدار، اقدام به تولید این ورق در ایران نموده است. ورق پی وی سی BTJ در ویلاهای لوکس، آلاچیق و نمای ساختمان و همچنین در سوله های صنعتی، بهداشتی و دامداری ها نیز استفاده می شود.

شرکت پوشش بام تخت جمشید با بیش از 25 سال سابقه در زمینه سقف شیبدار، نماینده رسمی بسیاری از پوشش های سقف شیبدار نظیر شینگل BTM ترکیه، تخته OSB کارخانه EGGER اتریش و SWISS KRONO  سوئیس، آندولین فرانسه، تاپ تایل کره و ... می باشد اما با توجه به این که این محصولات نیاز به واردات و تامین از کشورهای دیگر داشتند و بعضا دارای معایبی نیز بودند، با بهره گیری از علم روز دنیا و نیروی متخصص ایرانی، اقدام به تولید ورق پی وی سی سقفی و دیواری کرده است.

ورق پی وی سی BTJ، با افتخار تولید ایران بوده و در طرح های مختلف نظیر سفال، شادولاین، عثمانی، ذوزنقه و آندوویلا تولید شده است و اکنون آندوبام یا پوشش پی وی سی با طرح آندوویلا مقبولیت بسیاری پیدا کرده است. از این محصول در سقف ویلا، سقف سوله، سقف و نمای ساختمان و آلاچیق نیز استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://www.poosheshbtj.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۲۶۴۴۲۰۱۱۹۲ تماس حاصل نمایید.

کد خبر 658216

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha