چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آانلاین: مقامات آمریکایی با اعلام این که احتمالا نیروهای بیشتری به عراق اعزام خواهند کرد از دولت عراق خواستند برای امنیت بغداد اقدامات جدی انجام دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس تنها دو هفته مانده به انتخاباب میان‌دوره‌ای در آمریکا، مسئولان این کشور برای دولت عراق یک جدول زمانی مشخص کردند تا طبق آن امنیت به ناامن‌ترین پایتخت دنیا بازگردانده شود.

 همچنین مقامات آمریکایی که پیش از این از تعداد نیروهای نظامی آمریکایی در عراق ابراز رضایت می‌کردند و قرار بود تا پایان سال تعداد نیروهایشان را در عراق کاهش دهند، از بررسی اعزام نیروهای بیشتر به عراق خبر دادند.

ژنرال جرج کیسی فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق در یک کنفرانس مشترک خبری با سفیر آمریکا در عراق گفت نیروهای اضافی "برای بهبود ارائه سرویس‌های اساسی به مردم بغداد" به عراق خواهند آمد: آیا ما نیروهای بیشتری برای انجام این کار (ارائه خدمات به مردم بغداد) نیاز داریم؟ شاید، و همان طور که پیش از این گفته‌ام، اگر نیاز داشته باشم نیروهای بیشتری درخواست خواهیم کرد. من نیروهایی را که بخواهم درخواست خواهم کرد، چه از نیروهای آمریکایی، چه از نیروهای ائتلاف.
در حال حاضر 144 هزار نیروی آمریکایی در عراق به سر می‌برند.

کد خبر 6560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز