یک وکیل دادگستری می‌گوید: متاسفانه در استان‌هایی که نظام مردسالارانه حاکمیت شدیدی دارد و نظام قبیله‌ای و نظام مجازات درون‌قبیله‌ای حاکم است، دستگاه قضایی اجازه ورود به مخاصمات و درگیری‌های بین افراد یک قبیله را ندارد و این موضوع موجب افزایش خشونت‌ در این مناطق می‌شود.

خشونت خانگی

همشهری آنلاین - سارا کلهر​: چند روز ‌پیش در فضای مجازی خبر هولناک قتل دختر ۱۷ ساله اهوازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. باز هم زنی قربانی شد و به دست نزدیکانش به قتل رسید. آنچه این حادثه را تلخ‌تر کرد تصاویر تکان‌دهنده همسر (قاتل) این زن بود که در یک دست سر بریده او را داشت و در دست دیگه چاقو گرفته بود و لبخندزنان به دوربین چشم دوخته بود!

این خبر و به دنبال آن انتشار تصاویر در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و برای هزارمین بار این سوال در ذهن مخاطب شکل گرفت که آیا واقعا قانون بازدارنده‌ای وجود ندارد؟ چرا نظام قضایی کشور با اعمال قوانینی موثر از وقوع این حوادث جلوگیری نمی‌کند تا هم فردی دیگر قربانی فرهنگ غلط حاکم نشود هم جامعه و اذهان عمومی با تکرار این حوادث ملتهب و بهت‌زده نشود. 

پیمان حاج محمود عطار، وکیل دادگستری، در این باره گفت: شیوع خشونت در کشور به صورت افسارگسیخته در حال گسترش است و باید این خشونت‌ها از دیدگاه‌ آسیب‌شناسی و جرم‌شناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. 

او افزود: خشونت‌های فیزیکی در ایران دلایل مختلفی دارد. یکی از این دلایل مسائل ناموسی است. در این خشونت‌ها افراد به دلیل سوءتفاهم‌ها یا فرهنگ‌های خاصی که در منطقه جغرافیایی و قبیله‌ای و زیست‌محیطی‌شان وجود دارد مرتکب خشونت‌های فیزیکی و حتی قتل ارگانی می‌شوند.

دامنه گسترده خشونت‌های ناموسی در برخی مناطق ایران

عطار با بیان این‌که خشونت‌های محیطی حاصل فرهنگ‌های نادرست منطقه‌ای است توضیح داد: این خشونت‌ها از دیدگاه جامعه‌شناسی کیفری تقسیم‌بندی‌های متنوعی دارد. در مناطق شمال غربی کشور (مناطق محروم آذربایجان) و همین‌طور مناطق جنوبی کشور مانند خوزستان و استان‌های بوشهر و هرمزگان که نظام قبیله‌ای و نظام تسلط مرد بر زن حاکم است، خشونت‌های فیزیکی نسبت به سایر مناطق کشور به ویژه مناطق مرکزی مثل استان‌های تهران، اصفهان، یزد و سمنان دامنه گسترده‌تری دارد.

این وکیل دادگستری درباره علت افزایش این خشونت‌ها در این مناطق گفت: متاسفانه در استان‌هایی که نظام مردسالارانه حاکمیت شدیدی دارد و نظام قبیله‌ای و نظام مجازات درون‌قبیله‌ای حاکم است، دستگاه قضایی اجازه ورود به مخاصمات و درگیری‌های بین افراد یک قبیله را ندارد و این موضوع موجب افزایش خشونت‌ در این مناطق می‌شود. 

دلایل افزایش خشونت‌های فیزیکی

او ادامه داد: در سال‌های گذشته، همه خشونت‌هایی که در رسانه‌های گروهی شاهد اطلاع‌رسانی آن بوده‌ایم افزایش چشمگیری داشته است که دلایل مختلفی را می‌توان برای افزایش خشونت‌های فیزیکی برشمرد. 

عطار گفت: مهم‌ترین دلایل افزایش خشونت‌های فیزیکی فقر، فشار اقتصادی و بیکاری قشر قابل توجهی از شهروندان به‌ویژه در مناطق محروم و دورافتاده کشور است. درواقع نداشتن امکان برای تهیه مایحتاج اولیه و ضروری خانواده موجب خودکشی سرپرست خانواده یا ضرب و جرح یا حتی قتل همسر و فرزندان می‌شود.

او افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل خشونت‌های فیزیکی در برخی مناطق کشور نظام مردسالارانه و قبیله‌ای است. متاسفانه در بسیاری از این مناطق با اینکه قوانین کیفری از قبیل قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری لازم‌الاجراست و مراجع انتظامی و قضایی در مناطق شهری و روستایی تاسیس شده است، اما پدر خانواده یا همسر بدون ترس از اجرای قصاص و اعدام یا مجازات‌های تعزیری گستاخانه و وقیحانه مبادرت به ضرب و جرح همسر، دختر یا خواهر خود می‌کند و متاسفانه مراجع انتظامی، امنیتی و قضایی توان مقابله با این افراد را ندارند یا اگر هم با دخالت مقامات انتظامی و قضایی پرونده یا پرونده‌هایی در مورد این جنایت‌های ناموسی در مراجع قضایی تشکیل می‌شود با دخالت قبایل قاتل و مقتول و ریش‌سفیدی و وساطت رؤسای قبایل پرونده‌های ضرب و جرح یا قتل به صدور رأی مطابق قوانین مدون حاکم در کشور منجر نمی‌شود و به طریق صلح و سازش پرونده مختومه می‌شود و با اعلام رضایت پدر دختر یا سایر افرادی که در طرح شکایت در مرجع قضایی ذی‌نفع هستند، قاضی ناگزیر از بستن پرونده می‌شود و عملا با مجازات نشدن به‌موقع و عادلانه شخص خاطی و متجاوز آمار این‌گونه جرائم در کشور رو به افزایش است. 

این کارشناس با اشاره به باورهای نادرست فرهنگی حاکم در این مناطق تصریح کرد: در این فرهنگ حاکم، اراده مستقلی برای زن قائل نیستند. مردها در این جوامع در سرنوشت زنان خانواده دخالت مستقیم دارند. در این جوامع، زنان برای انتخاب شغل، انتخاب همسر، انتخاب رشته تحصیلی و حتی انتخاب لباس اراده‌ای ندارند و می‌بینیم نظام‌های قبیله‌ای و مردسالارانه موجب دخالت‌های غیرمنطقی مردها در زندگی زن‌ها می‌شود و از این طریق مشکلات حادی برای جامعه به وجود می‌آید.

چه مجازاتی در انتظار شوهر جنایتکار اهوازی است؟ | آیا مدعی‌العموم به این جنایت هولناک ورود می‌کند؟ | نگاهی به دلایل افزایش خشونت‌های فیزیکی در جامعه

امکان تقاضای قصاص برای همه مشارکت‌کنندگان در یک قتل وجود دارد؟

عطار درباره این باور غلط که اگر چند نفر در یک قتل مشارکت داشته باشند قصاص نمی‌شوند، گفت: اگر چند نفر در قتل یک نفر مشارکت داشته باشند، اولیای دم می‌توانند برابر قانون مجازات اسلامی با پرداخت تفاضل دیه (بخشی از دیه شرکای قاتل) قصاص همه شرکا را از دادگاه بخواهند، اما مشکلی که در اجرای این قانون وجود دارد این است که چون در بسیاری از این موارد خود اولیای دم یا در قتل دخالت دارند یا اگر دخالت مستقیم ندارند از قتل فرد احضار نارضایتی نمی‌کنند، بنابراین عملا اجرای حکم قصاص در مورد افرادی که مبادرت به قتل‌های ناموسی شنیع می‌کنند بلااقدام می‌ماند.

مجازات قاتل از لحاظ جنبه عمومی جرم

این وکیل باسابقه دادگستری با تاکید بر این‌که هر جرمی دو جنبه عمومی و خصوصی دارد در این باره توضیح داد: جنبه عمومی عبارت است از آسیب و صدمه‌ای که ارتکاب جرم به نظم و آسایش عمومی وارد می‌کند و جنبه خصوصی آسیب و خسارتی است که به شاکی خصوصی به واسطه ارتکاب جرم وارد می‌شود. در صورتی که شاکی خصوصی از جهت جنبه خصوصی جرم رضایت بدهد یا ضرر و زیانش جبران شود، اما به دلیل این‌که از جنبه عمومی ارتکاب جرم موجب سلب آسایش و امنیت عمومی جامعه شده است، نماینده مدعی‌العموم یا دادستان می‌تواند به نمایندگی از جامعه برای استیفای حقوق جامعه علیه مجرم پیگیری کند.

او درباره جنبه عمومی قتل فجیع اهواز گفت: در قضیه قتل‌های ناموسی و به‌ویژه این قتلی که در اهواز رخ داد حتی اگر خانواده مقتول رضایت بدهند با توجه به جنبه عمومی جرم و سلب آسایش و امنیت عمومی به واسطه قتل و رفتار نابهنجاری که قاتل در گرداندن سر مقتول در علن و آشکار مردم مرتکب شده است، دادستان اهواز می‌تواند از جنبه عمومی تقاضای مجازات تعزیری شخص را از دادگاه کیفری درخواست کند.

هشدار رهبر انقلاب درباره نظام مجازات خصوصی توسط افراد قبیله

عطار در پاسخ به این سوال که آیا برای کاهش قدرت و نفوذ قبایل در این مناطق اقدامی جدی انجام شده است یا خیر توضیح داد: چند سال پیش رهبر انقلاب در سفری که به استان خوزستان داشتند درباره رویه غلط نظام قبیله‌ای و نظام مجازات خصوصی توسط افراد قبیله درخصوص افرادی که متهم به ارتکاب جرمی هستند اعم از جرائم اخلاقی، جنسی، مالی و اقتصادی به مسئولان امنیتی و قضایی استان خوزستان و سایر استان‌های جنوبی هشدار دادند، ولی متاسفانه بنا به دلایل نامشخصی هشدار ایشان مورد توجه مسئولان منطقه قرار نگرفت و کماکان در بیشتر موارد نظام قبیله‌ای و نظام مردسالارانه در مناطق جنوبی کشور و حتی سایر مناطقی که از مرکز کشور فاصله زیادی دارند بر نظام قانونی و قضایی کشور حاکم هستند و متاسفانه شاهد هرج‌ومرج در این مناطق هستیم.

کد خبر 655580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • ناشناس IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    33 9
    این افرادکاری رامی کنند که یزید وشمرباامام حسین وخانواده اش انجام دادند لطفا بشدت برخوردکنیدتا ایمان مردم راسست نکردین وگرنه معلوم میشود شماهم بایزیدیان هستید
    • احمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 15
      ببین چند تا جنایت انجام داده دختره: 1. خیانت 2. زنای محصنه 3. سقط جنین 4. خروج غیرقانونی از مملکت 5. عدم تمکین. زنده بود اول 10 سال میرفت آب خنک و بعد هم قطعا اعدام میشد.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      12 4
      احمد. خان. بله خیانت کرده . وباید دست قانون میداداش . نه اینکه خودش بشه قاضی. تو سن ۱۷ سالگی خیلی عاقل بودی ک الان ادای ادمای با غیرت در میارین. همینمردهای پست حرزه نبودن و با دختران کم سن سال دوست نمیشدن این بلاها هم نبود. حالا اگه مرد هیانت میکرد اشکال نداشت نه . میگفتین مرد خیانت کنه
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    38 4
    عملا اعلام میکنید،به زودی این وحشی آزاد میشود و باافتخار به زندگی ننگینش ادامه میدهد
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    21 15
    از همه چیز نوشتی، ولی ننوشتی که آیا اگر همسر یک مرد بچه اش را سقط بکند و برود همزمان با یک مرد دیگر عقد بکند و بعد عکس عروسی برایش بفرستد، آیا قانونی برای برخورد وجود دارد یا نه؟
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      18 2
      بله اگر همسر قانونی شما هست که به عنوان سقط جنین و.زنا از ایشان شکایت کنید و اگر عقد شرعی بوده و قانونی نیست اول اثبات و ثبت واقعه ازدواج بدهید و شکایت کیفری مبنی بر زنا و سقط جنین را هم بدهید
  • حسین IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 4
    جاهل که‌میگن‌ همینه
  • jalal IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 25
    مردیعنی ناموس .....
  • حمیدرضا اسفیدانی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 4
    باسلام زمانی میگفتیم داعش القاعده این وحشی کارها میکن اکنون در ایران بسیارعجیب است باید نیروهای اطلاعات اگاهی تحقیقات دامنه داری نسبت به همدستانش وانگیزهایش پیدا کنن در جمهوری اسلامی ایران قانون هست اون شخص هم به آبروی جمهوری اسلامی ایران صدمه زده هم این کار ترویج کرده نباید زود اعدام شود کسانی گه پشت این قضایا هستند ریشه یابی شود از خانواده درج اولش
  • US ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    16 9
    قاتل و همدست قاتل صددرصد اعدام باید بشوند بدون معطلی امیدوارم قانون بدون حاشیه اجرا شود
  • غلام IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    20 28
    از همه کس و همه چیز گفتید،اما از کارهای زننده و حال بهم زن مقتول که با ندانم کاری خودش باعث شده، هم زمان دو شوهر داشته باشد و چه زجری شوهرش سجاد کشیده،چه نگاه‌های طعنه آمیزی همراه با حس بی غیرتی تحمل کرده، و این عقده ها روی هم جمع شده و در یک لحظه فوران کرده. او با بریدن سر همسرش و چرخاندن او میخواست در جامعه به شدت سنتی، جواب نگاه‌های سابق را نشان دهد، اگر واقعا این دختر با داشتن شوهر، فکر آبروی سجاد و خانواده اش را نکرده و همزمان مجددا شوهر کرده،من ضمن مخالفت با خشونت، اما نمیتوانم سجاد را مقصر بدانم. هرکسی با نظر من مخالفت هست، یک لحظه خودش را جای سجاد در جامعه سنتی بگذارد. من خودم چند سال دانشجوی چمران اهواز بودم، و معنای ناموس در جامعه سنتی را میدانم.
    • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      14 3
      چقدر ما مردان خودخواهیم ؛ چهار تا زن رسمی و کلی صیغه کاملا قانونی و شرعی ؛ چتر بازاش کلی هم زیر آبی می رن بعد راحت حکم صادر می کنیم و آقا سجاد حق داشت !!بعد از برابری زن و مرد از کلام پیامبر گرفته تا منشور کوروش و بیانیه حقوق بشر شعار می دیم ! واقعا که . به قول عیسی مسیح وقتی مردم می خواستند مریم مجدلیه را سنگ سار کنند که سنگی برداشت و گفت کسی که هیچ گناهی نکرده اولین سنگ را بزند ؛ همه سرشان را پایین انداختند و رفتند . ایهالناس چند نفر معصوم هستند که جرات کنند و حکم صادر کنند ؟!
    • کاربر IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      13 1
      هر چقدر هم که بد کاره باشه ، مستحق مرگ نیست. خصوصا این که این خانم قربانی کودک همسری بوده و معلوم نیست تو این چهار سال چنین شوهری باهاش چه کارها که نکرده که مجبور به فرار بشه. بدبخت اون بچه ای که قربانی چنین خشونتی شده
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    27 31
    متاسفانه فمنیسم حتی مغز خیلی از مردان ما را هم نابود کرده این خانم به درخواست مرد نامحرم سوری بچشو سقط می کنه این جنایت نیست ؟ بعد این خانم شوهر دار از کشور فرار کرده رفته با مرد سوری ازدواج کرده این زنا نیست ؟ این خانم حداقل 5 جرم بزرگ مرتکب شده کسی دربارش حرف نمی زنه !
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      25 11
      این خانم فقط یک دختربچه بوده وکودک ..بدون انکه عاشق شودازدواج کور کرده. وقتی هم که عاشق شد باز هم به دلیل گرفتاری در محیطش دچاراشتباه دیگری شده وراه فرار رابرگزیده...اگر مانند هرکودکی سیرطبیعی خودش رامیپیمود بعد از چند تجربه وبعداز سن 18 خوشبخت میشد
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      18 8
      هر کاری کرده بود باید ازش شکایت میشد نه اینکه سرش بریده شود و چرخانده بشه اصلا مردمی که این جنایت را دیده اند چه گناهی دارند ؟؟؟ خانم یا بچه ای که این صحنه را ببیند چقدر آسیب روحی میلیند ؟؟به این ها هم فکر میکنید یا فقط به حس خشم خودتان ؟؟ من به عنوان یک خانم اگر این صحنه را در خیابان ببینم شاید سکته کنم .مگر ما مردم چه گناهی داریم ؟؟؟
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      8 7
      تو با اون مغز کوچیکت چطور هنوز زنده ای ؟ همه چی را گفتی اما نگفتی اینقدر این مرد کثیف این دختر را آزار داده و اینقدر اذیتش کرده که دختره مجبور شده فرار کنه و برای تلافی کارهایش عکس هایی بفرسته تا کمی ذهنش آرام بگیره اگر فقط خیانت بود که میرفت خودشا گم و گور میکرد که کسی پیداش نکنه مطمین باش از شدت ناراحتی و ظلمی که مرد کثیف در حقش کرده و تو ایران هیج کس حمایتش نکرده دست به این کار زده این رفتار بچه گانه تلافی آزار و اذیت شوهرش بوده و همین نشون میده عامل اصلی خطای این دختر کم سن و سال خود مرد کثافت بی شرف و پلید بوده ...و اینکه هر کاری هم دختر بیچاره کرده باشه این مرد کثیف حیوون صفت حق کشتنش را نداشته مگه جای خدا نشسته که براحتی جان یه انسان دیگه را بگیره ...لعنت به این فرهنگ کثیف و بر این بی عدالتی
  • لاله IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 7
    الهی سرش و ببرن خاک بر سرش کنه با افتخار سر یه بیگناه و بریدن یه سره جهنمی هستی الهی ذلیل بشی تکه تکه بشی لجن
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    17 7
    کافرید مگه دختره سنش کم بوده نفهمی کرده مگه از نسل داعش هستید که نظر میدین سرش و خوب کرده بریده سجاد خان تو عمرش گناه نکرده زنا نکرده به زن نامحرم نگاه نکرده بیشرف دیوانه باید اعدام بشه در ملع عام
  • محمد IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 4
    سلام من میخام بدونم اگه از این قبیل مشکلات داخل تهران روی بدهد یعنی مثل همین کسی ک سر زن خود را بریده و ...با این طرف چون در کلان شهر تهران هست برخورد میشود یا ؟
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    11 3
    خدا وکیلی قصاص انجام بدید تا درسی بشه واسه بقیه در ملع عام
  • احمد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 7
    حرف های کلیشه ای و مفت. این آقای به اصطلاح وکیل بجای علت ها صرفا به توضیح معلول پرداخته. نگفته که چرا و از کجا این خشونت ها سرچشمه میگیره. جواب ساده ست: رفتارهای نادرست خانم ها
  • حسن IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 18
    سجاد خیلی مرده ....مرد برای ناموسش زندگی میکنه ..مردی که ناموسش هر کاری که میخواد بکنه...پس اون مرد بره بمیره...
  • IT ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 7
    نظر . قوانین برای هر قومیتی باید اجرا شود . اگر لازم و ضروريست با شیوخ مردمان عرب در مورد این جنایت فجیح و دلخراش مذاکره شود . موافقت آنها در مورد قصاص باید مساعد باشد چرا که تابع قوانین ایران اسلامی هستند . همانطور که قوانین حقوقی خود را از کشور مطالبه و استفاده می کنند .
  • محمد IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 6
    جلل الخالق که مدیر این سایت می فرماید این خانوم مقتول ۱۷ ساله بوده؟ اونم با داشتن یک فرزند پسر باید چندساله میبود تا ازدواج میکرد؟ از کجا فهمیدید که ازدواج کودک همسری بوده و به شوهرش علاقه ای نداشته؟ متاسفا
  • CA ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    9 3
    اگر قانون درست و محکمی در کشور باشد ، همه از آن تبعیت میکنند ، متاسفانه نه تنها قانونی وجود ندارد بلکه عملا قانون زن ستیزی رواج داده میشود، مقتول و قاتل هر دو جوان و قربانی فرهنگ و سنت غلط جامعه شدند ،
  • ابراهیم ابراهیم سوری IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 4
    من نمی‌دانم واقعیت داره این چیزا که میگن یا نه ولی اگر واقعا اون زن شوهر داشته و بچه سقط کرده و زنا هم مرتکب شده هر کس هرکس می‌خواند و می‌تواند و می‌خواهد قضاوت کند از جانب هر دوطرف قضاوت کند و خودش رو جای اون شوهر بگذاره .و حتی اگر نمی‌خواسته با اون مرد زندگی کنه و بچه روسقط کرده و فرار کرده یکبار اونرو شکسته دیگه باید می‌رفته که رفته باشه نه اینکه باز برگرده که معلومه تک قوم وقبیله اش چه میشه و او میدونسته .
  • ابراهیم ابراهیم سوری IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 5
    خودتونو بزارید جاش بعد حرف مفت بزنید .زن خودتم بود تو خیلی نایس می‌نشستی روزنامه ای و تیتر وار نظر میدادی ؟
  • ناشناس IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 2
    نه یک بار بلکه صد بار باید دارش بزنن تا درس عبرتی بشه واسه سایرین،با ید تکه تکه گوشتشو بچینن تا نابود بشه
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 2
    جان خودتان پدر دختره الان به داشتن چنین داماد با غیرتی که پسر برادرش هم هست افتخار می کند و هیچ شکایت نخواهد کرد . من نمی دانم اینایی که اینقدر غیرتشان سرریز می شود چرا سر زن و دخترشان را می برن آقا اگر غیرت داری برو اونی که زنت را بی سیرت کرده گردنش را بزن نه دختر بچه ای که سوسک ببینه جیغ می کشه و فرار می کنه ! من نمی دونم این چه جور ابراز شجاعت و غیرته !؟؟!
  • بهادر IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 5
    بنده میگم حق خانم بوده چون شوهرداشته
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 13
    شما زنهایی که خیانتکارید، هار شدید و چون خود شما زنها که اینجا نظر میگذارید اهل خیانتید از اهل خیانت و فساد دفاع میکنید و تقاضای خون خواهی دارید در صورتی که جامعه کم کم به سمتی میره که این اعمال رو تقبیح میکنه و طی چند سال آینده هر مرد یا زن خیانت کاری از جامعه طرد و منزوی خواهد شد
    • احمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 6
      عدالت باید توسط همان قبیله یا عشیره یا فرد ریش سفید انجام شود
  • مهدیه IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    13 1
    در این باره هر دو طرف مقصرن من خودم زنم باید شان خودش رو حفظ میکرد و همزمان که شوهر داره با کسی دیگه فرار نمیکرد یا اون رو با عکس تحریک نمیکرد خیلی عاقلانه میگفت نمیتونم با این مرد زندگی کنم جدا میکرد راهشو که نه سر خودش نه شوهرش به باد نمیرفت سجاد نباید زورش اینجور نشون میداد کارش کاملا غلط بوده زندگی زوری به واسه چت بود اخه قاتل این دختر فقط شوهرش نبود قاتل این دختر اطرافیانی هم بودن که اتیش این شوهر رو تند کردن که دست به چنین کاری بزنه و لعنت خدا به اون اطرافیان و شوهرش اگه ناموست دوست داشتی چرا سرش نشون عالم ادم دادی خاهشا دختر تو سن پایین شوهر ندین دختری که عقلش کامل نشده نمیدونه چجور زندگی کنه حدقل بزور شوهر ندین زندگی زوری نتیجش همینه بزارید دخترامون بچگی کنن تا پخته بشن چرا تا قد میکشن میزاریدشون سر سفره پسر عمو خدا از باعث بانی این ماجرا نگذره حالا راحت بخابید با غیرتا هه
  • مجید IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 1
    مدعی العموم رفته گل بچینه!!!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 2
      اگه خیلی علاقمندی در راه این مرد حرکت کنی مطمینم داعش حسابی از عقایدت استقبال میکنه
  • دادا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 7
    مجازات نداره که زن که به شوهرش خیانت کرد باید سرش را برید گذاشت روسینه اش وسلام
    • بهار IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 3
      واقعا چرا باید دختر کوچک بدن شوهر از عواقب زود وسن پایین شوهر کردنه