داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت: فدراسیون جهانی فوتبال به زودی دوره کمک داور ویدئویی را برای داوران کشورمان برگزار می‌کند و حتی ممکن است مدرس این دوره نیز خود من باشم.

موعود بنیادی فر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فدراسیون فوتبال، «موعود بنیادی‌فرد» درباره دوره VAR که زیر نظر فیفا در کشور امارات برگزار شد، اظهار داشت: این دوره از ۳ لغایت ۶ بهمن ماه در دبی زیر نظر «ماسیمو بوساکا» رییس دپارتمان داوران فیفا، «مایک وندر رست» مدیر پروژه VAR، «اسکار رویز» و «خورخه لاریوندا» که از مدرسین مطرح فیفا هستند، برگزار شد.

وی ادامه داد: این کلاس چهار روزه خیلی مفید و کاربردی بود. با توجه به اینکه من در سال ۲۰۱۹ در دوره ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای داوران آسیا برگزار کرده بود، حضور داشتم و آموزش‌های لازم را در مرحله اول دوره VAR پشت سر گذارنده بودم، متاسفانه با شیوع ویروس کرونا این دوره‌ها متوقف شد تا اینکه این دوره چهار روزه به میزبانی امارات برگزار شد.

داور بین المللی فوتبال کشورمان اظهار داشت: در حین برگزاری دوره با رییس دپارتمان داوران فیفا در خصوص برگزاری دوره VAR در ایران صحبت کردم و بوساکا یادآور شد که پیرو صحبت‌های عزیزی خادم با «جیانی اینفانیتنو» رییس فیفا در قطر داشت، در جریان این موضوع هستند و اعلام کرد که ما آمادگی برگزاری این کلاس را برای داوران ایرانی داریم. بعد از مکاتبات با فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه برنامه ریزی خواهیم کرد و به احتمال زیاد در ماه مارچ یا آپریل این شرایط را برای ایران فراهم خواهیم کرد و حتی ممکن است مدرس این دوره نیز خود من باشم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش حق الزحمه ۴۰۰ درصدی داوران گفت: خوشبختانه حق‌الزحمه داوران برای این فصل ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرد که جا دارد به نمایندگی از جامعه داوری از رییس فدراسیون تشکر کنم.

بنیادی فرد در پایان در خصوص فناوری VAR و اینکه این سیستم چه قدر می‌تواند به رشد داوری و فوتبال کمک کند، عنوان کرد: باید قبول کنیم VAR جایگاهش را در فوتبال باز کرده است و می تواند در رشد داوری موثر باشد. مهمترین تورنمنت های جهانی و آسیا از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و کمک زیادی به داوری و مخصوصا فوتبال می‌کند. مطمئنا استفاده از این سیستم در فوتبال ما چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی ملی تاثیرگذار است. امیدوارم با رایزنی های عزیزی خادم هر چه زودتر این دوره در ایران نیز برگزار شود تا بقیه داوران لایسنس VAR را بگیرند تا دیگر بهانه ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته باشیم.

کد خبر 654845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha